مرمت و بازسازی ۱۷ دستگاه پل در محورهای اصلی و روستایی استان

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۰۹:۲۴:۲۱
کد خبر: ۱۳۶۴۵۰۷
مرمت و بازسازی ۱۷ دستگاه پل در محورهای اصلی و روستایی استان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از مرمت و بازسازی 17 دستگاه پل با 10 هزار میلیون ریال اعتبار در محورهای اصلی و روستایی استان از ابتدای سال تاکنون و ثبت مشخصات 6 هزار و 400 دستگاه آبرو و پل در سامانه مدیریت نگهداری پل های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، جعفر شهامت گفت: پروژه مرمت و بازسازی 40 دستگاه پل، طی سال جاری در محورهای فاروج، جنگل گلستان و همچنین پل 7 دهانه در گرمه اجرا می شود که 80 هزار میلیون ریال اعتبار برای آن ها پیش بینی شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و تخریب پل‌های استان هرسال، چند نوبت بازدید دوره‌ای توسط کارشناسان این اداره کل از پل‌ها و بازگشایی ورودی و خروجی و تنقیه و مرمت جزئی پل ها انجام می شود.

وی اظهارکرد: همچنین وضعیت پل ها با توجه به سامانه bms (طبق بازدید میدانی و ثبت تصاویر خرابی پل ها) رصد و در صورت نیاز اقدامات لازم برای مرمت، بازسازی و اولویت بندی انجام می شود که در همین راستا تاکنون مشخصات 6 هزار و 400 دستگاه انواع آبرو و پل در این سامانه ثبت و 735 دستگاه پل باقی مانده تا نیمه شهریور ماه جاری اقدام خواهد شد.

وی با بیان این که مرمت و بازسازی 8 دستگاه پل در محورهای استان در حال اجراست، ادامه داد: مرمت و بازسازی، لایروبی و تنقیه پل‌ها به خصوص در فصل بارش، مانع انسداد مسیرهای ارتباطی می شود و زمینه تردد روان در جاده‌ ها را فراهم می‌کند.

شهامت، همچنین درباره پل های در حال احداث اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون 15 دستگاه پل در محورهای استان به بهره برداری رسیده است و 8 دستگاه پل دیگر نیز در محورهای استان در حال ساخت است که در شهرستان مانه و سملقان 3 دستگاه پل در محور خرتوت_یموق و یک دستگاه پل در محور حصه گاه، در شهرستان راز و جرگلان یک دستگاه پل در غلامان و یک دستگاه پل در کیلو پنجه و در شهرستان بجنورد یک دستگاه پل در محور اخلی دنگل و یک دستگاه پل در محور آقا نبی در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز طی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

خبرنگار مهدی صباغی

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز