خبر خوش برای بیماران SMA خراسان شمالی

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۱۳:۴۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۶۹۷۵۱
خبر خوش برای بیماران SMA خراسان شمالی
مسئول امور بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از انجام اقدامات درمان دارویی رایگان بیماران SMA در داخل استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهری فرشاد اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ بیمار SMA در استان خراسان شمالی شناسایی شده اند که تا کنون این بیماران برای انجام اقدامات درمانی به استان خراسان رضوی مراجعه می‌کردند.

وی افزود: بعد از رایزنی های معاونت درمان با وزارت بهداشت مقرر شد درمان این بیماران که شامل درمان دارویی تزریقی و خوراکی است در استان خراسان شمالی انجام شود تا بیماران برای درمان به استان های دیگر مراجعه نکنند.

مسئول امور بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه برای برطرف کردن مشکلات دارو و درمان بیماران SMA تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت از رایگان شدن درمان دارویی این بیماران در استان خبر داد.

فرشاد تصریح کرد: بیماران SMA پس از تشخیص اولیه پزشک باید برای تشکیل پرونده به واحد بیماران خاص در معاونت درمان مراجعه کنند.

بیماری sma یک بیماری ژنتیکی است که نوع شدید آن در کودکان بروز می‌کند و موجب آتروفی عضلات می‌شود. درمان قطعی بیماری sma  در دسترس نیست و داروهایی که در حال حاضر برای درمان تولید می‌شود بسیار پرهزینه است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز