تعالی نظام سلامت مستلزم مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی است

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۲:۳۴:۳۵
کد خبر: ۱۳۷۷۳۷۲
تعالی نظام سلامت مستلزم مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اینکه ارتقای وضعیت عدالت در سلامت ازجمله اهداف وزارت بهداشت و از اولویت‌های دانشگاه است، اظهار کرد: تحقق این مهم و تعالی نظام سلامت وابستگی زیادی به عملکرد سایر دستگاه‌ها و نهادهای جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سیدجواد پورنقی در دیداری که به همراه معاونان بهداشت و درمان خود با مهدی اسلام‌خواه مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خرسان شمالی داشت، ضمن تقدیر از توجه مدیران دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها به حوزه سلامت، گفت: امیدواریم با هم‌افزایی و مشارکت‌ها هم‌راستا با رویکرد وزارت بهداشت در تعالی نظام سلامت در استان و تحقق عدالت در توزیع خدمات دست‌یابیم.

وی تصریح کرد: در کشور ما در بحث اجتماعی کردن سلامت، در حالت ایده‌آل حداکثر ۲۵ درصد توسط سیستم وزارت بهداشت و درمان تأمین می‌شود و ۷۵ درصد آن به کمک و مساعدت دستگاه‌های فرا بخشی و مردم بستگی دارد، اگر این امر را به‌عنوان سه ضلع یک مثلث نگاه کنیم، اضلاع آن را وزارت بهداشت، مردم و دستگاه‌های فرا بخشی تشکیل خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: وزارت بهداشت به‌تنهایی قادر به تأمین سلامت جامعه نیست و همه سازمان‌ها و بخش‌های مختلف جامعه در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت مردم نقش دارند.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری مهم‌ترین عامل در تأمین سلامت جامعه است، افزود: اداره‌کل کار و تعاون با ارائه آموزش‌ها در این حوزه نقش مهمی در کاهش مخاطرات و حوادث کار و کارگری دارد.

گفتنی است در این دیدار بر لزوم هم‌افزایی بیشتر و همکاری‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تأکید شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز