امام‌جمعه بجنورد: دفاع مقدس، اعتمادبه‌نفس ملی را تقویت کرد

۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۱۲:۳۳:۳۹
کد خبر: ۱۳۸۰۲۰۴
امام‌جمعه بجنورد: دفاع مقدس، اعتمادبه‌نفس ملی را تقویت کرد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: هشت سال دفاع مقدس، خودباوری و اعتمادبه‌نفس ملی را تقویت کرد و سبب شد مردم به این باور برسند که با تکیه به توانمندی‌های داخلی، می‌توان بر بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی غلبه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی خراسان شمالی که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه جنگ تحمیلی به مردم ما و کشور و زیرساخت‌های آن هزینه‌های زیادی را تحمیل کرد؛ ولی دستاوردهایی نیز به همراه داشت که باید برای نسل جوانان تبیین شود.

وی افزود: کشور جمهوری اسلامی در شرایطی وارد جنگ شد که به خاطر تحریم‌ها، امکانات اندکی داشت آن هم درحالی‌که طرف مقابل با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی تمام کشورها به ایران حمله می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: با وجود این نظام تازه تأسیس جمهوری اسلامی با تکیه بر جوانانی که ایمانی راسخ به ارزش‌های اسلامی داشتند در این نبرد نابرابر به پیروزی رسید؛ جوانانی که در میدان نبرد ثابت کردند با تکیه به توان داخلی نه‌تنها در برابر عراق بلکه بر تمامی دشمنان پیروز می‌شوند.

وی بیان کرد: سپردن امورات به دست جوانان بازخورد مطلوبی دارد؛ همان‌گونه که در جنگ تحمیلی نیز ۸۰ درصد فرماندهان ما را جوانان تشکیل می‌دادند و توانستیم در عملیات‌های مختلف دشمن را شکست دهیم.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به کارشکنی سازمان‌های بین‌المللی برای دفاع از حق ایران در برابر حمله عراق، اظهار کرد: تنها شش روز بعد از حمله عراق به کویت، شورای امنیت علیه عراق قطعنامه صادر کرد و این اقدام را محکوم کرد؛ اما در جنگ تحمیلی علیه ایران درحالی‌که عراق علیه مردم بی‌گناه کشور ما از سلاح شیمیایی استفاده می‌کرد سازمان‌های بین‌المللی اقدامات عراق را محکوم نکردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از عملکرد نیروهای مسلح کشور در برابر دشمنان، با بیان اینکه ازخودگذشتگی نیروهای نظامی شایسته بهترین تقدیرهاست، خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش کشور مدیون ایثار نیروهایی است که با ایمان به ارزش‌های اسلام و رهبری، محکم و استوار در برابر دسیسه‌های دشمن ایستاده‌اند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز