ولایت امام رضا (ع) ولایتی از جنس مردم و جهاد تبیین بود

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۱:۲۵
کد خبر: ۱۳۸۱۸۷۱
ولایت امام رضا (ع) ولایتی از جنس مردم و جهاد تبیین بود
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: همه توطئه‌های مأمون در مقابل اندیشه و علم و روش‌های عالمانه امام رضا (ع) مغلوب شد؛ چراکه آن امام بزرگوار از مردم جدا نشد و با جهاد تبیین و روش‌های عالمانه مردم را با زبان و مفاهیم و اندیشه دینی مأنوس کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مراسم محوری عزاداری شهادت جان‌گداز حضرت ثامن‌الائمه علیه‌السلام به میزبانی اهالی مسجد امام رضا علیه‌السلام بجنورد و فعالان کانون فرهنگی و هنری این مسجد در شب شهادت شمس طوس برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ضمن همراهی عموم مردم عزادار در این مراسم، به ویژگی‌های سیاستمدارانه و روش اندیشمندانه امام رضا علیه‌السلام در مبارزه با سلطه‌طلبی و خوی شیطانی مأمون اشاره کرد و گفت: مأمون ابتدا می‌خواست با معرفی کردن حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به‌عنوان ولایت‌عهد خود، آن امام همام را شریک کارهای خود جلوه دهد و ترور شخصیتی کند و از چشم مردم بیندازد، اما آن حضرت با انتخاب محل کار خود در کنار مردم و همراه مردم بودن و نیز تعیین مسجد برای دیدار و رفت‌وآمد با مردم و حل مسائلشان، در مقابل جنگ نرم دشمن ایستاد.

وی با تشریح مصداق‌های دیگری در توطئه‌های مأمون برای تضعیف و تخریب چهره امام در اذهان مردم، اضافه کرد: همه نقشه‌هایش در مقابل اندیشه و علم و روش‌های عالمانه امام رضا علیه‌السلام مغلوب شد چراکه آن امام بزرگوار از مردم جدا نشد و مردم را با زبان و مفاهیم و اندیشه دینی مأنوس کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: مأمون در همه فتنه‌ها ازجمله اصرار بر اقامه نماز عید فطر توسط امام و بعد لغو آن، چیدن مناظره‌های امام با عالمان و دانشمندان و شکست آن‌ها و پیروزی امام رضا و برنامه‌هایی این‌چنینی تماماً مغلوب شد، زیرا که امام با جهاد تبیین و روش عالمانه در مقابل همه تلاش‌ها و جنگ نرم دشمن و خلیفه وقت ایستاد و قدرتمند و درخشان در کنار مردم حاضر شد.

این مراسم با مداحی و مرثیه‌خوانی رسولی و حسینی دو تن از ذاکرین اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام استان و همراهی عزاداران و سوگواران آن امام همام ادامه یافت و با اجرای دو سرود با موضوع امام رضا علیه‌السلام توسط نوجوانان گروه سرود «رهپویان ولایت» کانون فرهنگی هنری مسجد امام سجاد (ع) بجنورد پایان یافت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز