پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ و نشر استان تجلیل شدند

۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۱۳:۲۶:۵۳
کد خبر: ۱۳۸۷۱۹۴
پیشکسوتان و  فعالان صنعت چاپ و نشر استان تجلیل شدند
همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره صنعت چاپ و نشر خراسان شمالی پیشکسوتان و فعالان این حوزه مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دبیر بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ و نشر کشور در آئین هفتمین جشنواره چاپ و نشر خراسان شمالی که شامگاه ۲۱ مهرماه جاری در محل هتل نگین بجنورد برگزار شد،با بیان اینکه هیچ آمار قطعی، درست و مطمئنی در هیچ جای کشور در خصوص صنعت چاپ وجود ندارد، گفت:در تلاشیم تا با آمایش سرزمینی در خصوص صنعت چاپ و جمع آوری اطلاعات آن تصمیم سازی درست انجام دهیم. 

محسن یگانه کاری اظهار کرد:صنعت چاپ می تواند اقتصاد یک منطقه را متحول کند به شرطی که اطلاعات لازم و کافی از پتانسیل ها و کمبودهای آن در اختیار باشد.
وی تاکید کرد: یکی از راه‌های مداومت فعالیت صنعت چاپ، وجود آمار صحیح است که بدانیم چه تعداد ماشین آلات در بخش‌های مختلف وجود دارد و کمبود ها چقدر است تا تصمیمات لازم در خصوص صدور مجوز ها، واردات، تسهیلات و سهمیه ها به درستی انجام شود.
دبیر بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ کشور با اشاره به مشکلاتی که وزارت ارشاد در حوزه چاپ و نشر با آن روبرو است، اظهار کرد: به روز رسانی دستگاه ها توسعه واحدهای چاپی در هرمنطقه توسعه نیروی انسانی و صادرات محصولات چاپی از جمله مشکلات و موضوعات مهمی است که با آن ها روبرو هستیم.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این آئین ضمن تقدیر و تشکر از فعالان عرصه صنعت چاپ و نشر بر اثرگذاری گسترش این صنعت برای علم، دانش و فناوری کشور تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عباس سرشته با بیان اینکه در جهان اسلام اولین کسی که دست به چاپ زد امام علی (ع) بود که قرآن را نسخه نویسی کرد، اظهار داشت: که در آن زمان تنها ابزار نشر مکتوبات به شمار می رفت در حالی که در عصر امام زمان فن بیان سخن وری و حافظه انسان ها منبع انتقال معارف دینی بود.
وی بر ایجاد پل ارتباطی بین چاپ و نشر و صنعت اشاره کرد و بیان داشت: با تحقق این مهم فعالیت ها در حوزه چاپ و نشر با سرعت و کیفیت بهتری انجام می شود و فعالان این حوزه با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه می دهند چرا که چراغ صنعت چاپ و نشر استان را فعالان صنعت چاپ و نشر روشن نگه می دارند .

حسین حاجی بیگلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی هم در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه مردم و بشر خودشان را مدیون صنعت چاپ و نشر می دانند افزود: برای حمایت ها و ارائه تسهیلات به فعالان حوزه صنعت چاپ و نشر به منظور پویایی و ارتقاء هر چه بیشتر این صنعت در استان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. 

رئیس انجمن چاپخانه داران خراسان شمالی بر حمایت های بیشتر از  فعالان چاپ و نشر استان از سوی متولیان تاکید کرد.
حیدرقلی ابراهیمی با بیان اینکه فعالان چاپ و نشر، ۲ جنبه فرهنگی و صنعتی دارند، افزود: انتظار می رود وزارت صمت تسهیلاتی را برای فعالان این عرصه در نظر گیرد تا حوزه چاپ و نشر استان بیش از پیش تقویت شود.
 
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز