قطار پروژه‌های مهم حوزه سلامت استان شتاب گرفت

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۱۲:۵۹:۲۱
کد خبر: ۱۳۹۶۴۲۴
قطار پروژه‌های مهم حوزه سلامت استان شتاب گرفت
نمایندگان مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی به همراه معاونان دانشگاه علوم پزشکی استان طی جلسات و نشست‌هایی در محل وزارتخانه بهداشت و درمان، اجرای پروژه‌های مهم حوزه سلامت استان را با پیگیری‌های خود شتاب بخشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر پاکمهر در تشریح این نشست‌ها با بیان این که در دیدار با دکتر «صفری» رئیس هیئت امنای صرفی جویی ارزی، تخصیص تجهیزات و اقلام پزشکی مورد نیاز استان پیگیری و قول های مساعدی نیز دریافت شد، افزود: با پیگیری های انجام شده به زودی تجهیزات مورد نیاز مراکز بیمارستانی و دانشگاهی به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده می شود.

وی اضافه کرد: این تجهیزات شامل خرید دستگاه شتاب دهنده خطی، دستگاه اکوی پیشرفته، دستگاه آندوسکوپی اطفال، دستگاه سنگ شک، تجهیزات آزمایشگاهی و ناباروی و دیگر دستگاه ها و تجهیزات تخصصی بیمارستانی است که به زودی در اختیار استان قرار می گیرد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین از دیدار با معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر و ادامه داد: در این دیدار نیز مجوزهای نهایی همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و جهاد دانشگاهی در خصوص راه اندازی مرکز پیشگیری و غربالگری کلینیک «برست» نیز صادر و نهایی شد.

وی اعلام کرد: راه اندازی و افتتاح مرکز درمان ناباروری استان در یک ماه آینده و دعوت از معاون درمان وزیر بهداشت برای حضور در استان نیز از دیگر محورهای این دیدار بود.

دریافت مجوز جذب 200 بهورز در استان

نماینده مردم 5 شهرستان در مجلس شورای اسلامی در دیداری دیگر با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دیدار کرد، دکتر «پاکمهر» حاصل این نشست تخصصی را نیز اعلام کرد و گفت: ره آورد این نشست نیز دریافت مجوز جذب 200 بهورز در استان بود و همچنین مقرر شد تا تمام پروژه های عمرانی نیمه تمام حوزه بهداشتی با پیشرفت بالای 70 درصد کاملا تامین اعتبار شوند و تا پایان سال به بهره برداری برسند.

دکتر پاکمهر افزود: تامین اعتبار 50 میلیارد ریالی برای تجهیز و تامین هزینه های جاری 3 مرکز آموزش بهورزی در آینده، اختصاص 120 میلیارد ریال برای احداث یک مرکز آموزش بهورزان در استان، آغاز کلنگ زنی پروژه های عمرانی بهداشتی عملیاتی نشده با منابع استانی و منابع وزارتی و اعتبار از محل یک درصد بر ارزش افزوده نیز از دیگر دستاوردهای این دیدار بود.

دکتر محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص این نشست‌ها عنوان کرد: دیداری نیز با دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام و بر رسیدگی با اولویت به بهداشت و درمان روستایی تأکید شد.

وحیدی افزود: در این دیدار بر رسیدگی فوری و تسریع در اتمام پروژه‌های ناتمام حوزه بهداشت و درمان روستایی، تاکید و مقرر شد کمبود سرایدار نگهبان مراکز بهداشتی در اسرع وقت مرتفع گردد، همچنین جذب و رفع کمبود پزشک عمومی در مراکز بهداشت روستایی، کاهش آمار ۴۶ درصدی پست های بلاتصدی در دانشگاه علوم پزشکی استان، تأمین اعتبار و شروع پروژه بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی بیمارستان راز و جرگلان، قول قطعی معاون وزیر جهت اتمام پروژه های بهداشتی مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت روستایی از جمله موضوعاتی بود که پیگیری و اجرای آن شتاب بخشی شد.

گفتنی است؛ اختصاص مجموعا 570 میلیارد ریال از محل صندوق روستایی برای حوزه سلامت روستایی از دیگر نتایج نشست‌های مشترک نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و معاونان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در وزارت بهداشت بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز