توسعه حوزه سلامت با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود

۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - ۱۲:۵۸:۰۳
کد خبر: ۱۳۹۹۲۵۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه تحول حوزه سلامت، مستلزم بهره‌گیری از دانش‌بنیان‌ها است، اظهار کرد: در سالی که به عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشت که در این راستا، نخستین رویداد سرمایه‌گذاری فناوری سلامت را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سیدجواد پورنقی با بیان اینکه ابزارهایی که در حوزه سلامت کاربرد دارند دارای تکنولوژی و فناوری پیشرفته‌ای هستند، تصریح کرد: آخرین دستاوردهای فناورانه، در حوزه سلامت بکار برده می‌شوند که نشان از اهمیت بر پژوهش و فناوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پیشرفت در اقتصاد دانش‌بنیان را مستلزم توجه به حوزه سلامت دانست و افزود: امروزه اقتصاد سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

وی با بیان اینکه تأمین مالی ایده‌ها و دستاوردهای فناورانه با هدف تجاری‌سازی آنان از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: توسعه کسب و کارهای حوزه فناوری سلامت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در دانشگاه است تا با بهره گیری از دانش بنیان ها به توسعه نظام سلامت در استان دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا 24 و 25 آبان‌ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نخستین رویداد ملی سرمایه‌گذاری فناوری سلامت ویژه کسب و کارهای این حوزه و با هدف جذب سرمایه با حضور نهادهای تأمین مالی، صندوق‌ها و سرمایه‌گذاران برگزار خواهد شد و استارت‌آپ‌ها، شرکت‌ها و طرح‌های نیازمند جذب سرمایه در حضور سرمایه‌گذاران به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پس از بررسی و ارزیابی این طرح‌ها در جلسات هماهنگ‌شده رویداد، طرح‌های منتخب مورد حمایت سرمایه‌گذاران قرار خواهند گرفت.

وی فناوری اطلاعات سلامت، فرآورده‌های طبیعی، گیاهان داروئی و تغذیه، تجهیزات پزشکی و الکترونیکی حوزه سلامت، فناوری‌های نوین در مهندسی بهداشت حرفه‌ای و محیط، لوازم آرایشی و بهداشتی، ایده‌ها و محصولات تشخیص و درمان را از جمله محورهای این رویداد برشمرد.

وی با بیان این که دانشگاه با شناخت ظرفیت هایی همچون نخبگان حوزه سلامت، نیروهای متخصص و تجهیزات موجود و با عزمی همگانی توانسته جایگاه خود در حوزه تحقیقات و فناوری را در بین دانشگاه‌های همتراز بهبود بخشد، افزود: تأسیس مرکز رشد و فناوری و مرکز نوآوری دانشگاه به ارتقاء جایگاه دانشگاه در این حوزه بسیار کمک کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: تلاش شده تا با برگزاری این همایش، ارتباطی بین سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار و گام‌های مهم و موثری در جهت تجاری‌سازی و تولید ثروت برداشته شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز