امام‌جمعه بجنورد: خیران مدرسه‌ساز تکلیف معلمان را سنگین‌تر می‌کنند

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۰۹:۰۵:۰۵
کد خبر: ۱۴۰۴۷۷۲
امام‌جمعه بجنورد: خیران مدرسه‌ساز تکلیف معلمان را سنگین‌تر می‌کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مدرسه‌سازی خیران، تکلیف معلمان را سنگین‌تر می‌کند؛ زیرا باید دانش‌آموزانی را تربیت کنند که مدیون خانواده‌ها و خیران نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز که با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی برگزار شد، با بیان اینکه علم، آقایی و بزرگی برای دنیا و آخرت به همراه دارد، افزود: با علم، پیشرفت‌های دنیوی حاصل شده و وابستگی به بیگانه رفع می‌شود، ضمن اینکه علم و دانش انسان را به خدا و معنویت متصل می‌کند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه برای رسیدن به علم، زیرساخت‌هایی لازم است، فراهم آوردن این زیرساخت‌ها از سوی خیران را با نگاه معنوی تفسیر و اظهار کرد: مدرسه‌سازی خیران، تکلیف معلمان را سنگین‌تر می‌کند چراکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنند که مدیون خانواده‌ها و خیران نشوند و بتوانند نسلی تربیت کنند که اگر مسئولیتی در آینده قبول کردند، مختلس نشوند.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی هم با بیان اینکه امسال 190 هزار دانش‌آموز داشتیم که در مقایسه با سال 92 که 159 هزار دانش‌آموز داشتیم، شاهد رشد 31 هزارنفری بودیم، افزود: اگر کمک و همکاری خیران مدرسه‌ساز نبود، شاید امروز مشکلات جدی در حوزه فضاهای آموزشی داشتیم.

وی با بیان اینکه از 210 کد مدرسه، 194 مدرسه دو نوبته است، از شروع جهاد مدرسه‌سازی خبر داد و اظهار امیدواری کرد بسترهای لازم برای ساخت فضاهای آموزشی استاندارد فراهم شود.

امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی هم با بیان اینکه امسال نیکوکاران مدرسه‌ساز ۴۴ میلیارد تومان تعهد برای مشارکت در مدرسه‌سازی داشته‌اند، بیان کرد: امسال ۵۸ مدرسه با ۲۲۳ کلاس درس با اعتبار هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان بهره‌برداری شد و ۳۱ هزار و ۸۵۰ مترمربع به زیربنای آموزشی استان افزوده شد.

گفتنی است، در این مراسم از کتاب «راهی به‌سوی بهشت» زندگی‌نامه دو خیر مدرسه‌ساز استانی رونمایی و از خیران مدرسه‌ساز تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما