استاندار خراسان شمالی: تدوین نقشه جامع آبخیزداری ضروری است

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۳:۴۴:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۷۶۲۷
استاندار خراسان شمالی: تدوین نقشه جامع آبخیزداری ضروری است
استاندار خراسان شمالی صبح امروز در دومین جلسه کارگروه جهادی آبخیزداری و مدیریت منابع طبیعی استان گفت: با تدوین نقشه جامع حوزه مدیریت آبخیزداری و توجه ویژه مدیران دستگاه های اجرایی متولی استان و اتخاذ تصمیمات درست می توان مشکلات این بخش مهم را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمد رضا حسین نژاد تدوین نقشه جامع آبخیزداری را محدود به این حوزه ندانست و افزود: در نقشه جامع باید توجه به تمامی موضوعات این حوزه  را شامل شود که امیدواریم در بخش توسعه کشاورزی ،صنعت و گردشگری تصمیم گیری های درستی اعمال و از جزیره ای عمل کردن نیز اجتناب شود .

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی فرمایشی نیست بلکه باید مبتنی بر تدوین سند باشد، تصریح کرد: اگر طرح آمایش کشوری برای درازمدت با مشارکت و همکاری تمام استانها تدوین شود بدون شک بدون موازی کاری شاهد مدیریت درست حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خواهیم بود .

دکتر حسین نژاد خاطر نشان کرد: در گذشته مردم با قربانی کردن درصدد دفع خطرات احتمالی و حوادث طبیعی بودند که به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی ، احداث کارخانجات و شهرسازی به تبع بیشتر بروز حوادث شکل دیگری به خود گرفت که رصد آسیب ها و موانع باید رکن مهم در تصمیم گیری ها باشد.

در ادامه این جلسه مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز با بیان اینکه ۶۴۶ دشت در سطح کشور وجود دارد، گفت : از این تعداد ۴۷۰ دشت بحرانی و ممنوعه است.

دکتر هوشنگ جزی گفت :سرزمین ایران با این سابقه تاریخی در معرض تهدید جدی آب قرار دارد و باید چاره اساسی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

وی تصریح کرد:طرح های آبخیزداری در حدود ۲۱ میلیون هکتار انجام شده است و در ۱۷ میلیون هکتار هنوز اقدامی نشده و یا در دست اجرا است.

دکتر جزی با اشاره به حمایت های بین المللی برای اجرای طرح های مختلف مدیریت حوزه های آبخیز گفت: متاسفانه سهم ایران از پروژه های بین المللی کم است و از این حمایت ها محروم هستیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز