حصول سازش قطعی در یک فقره پرونده قتل عمدی

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۳:۳۰:۱۶
کد خبر: ۱۴۰۸۱۲۸
حصول سازش قطعی در یک فقره پرونده قتل عمدی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش قطعی در یک فقره پرونده قتل عمدی در شهرستان اسفراین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده رئیس کل دادگستری استان ضمن اعلام این خبر گفت : در نتیجه تلاش های به عمل آمده از سوی اعضاء ستاد استانی صبر و شوراهای حل اختلاف و مقامات قضایی، یک فقره پرونده قتل عمدی در شهرستان اسفراین به مصالحه انجامید.

مقام عالی قضائی استان با بیان پیشینیه وقوع این قتل خاطرنشان کرد: حدود 14 سال پیش فردی، یک جوان اسفراینی را به قتل رسانده بود که پرونده مربوطه پس از اجری تشریفات قانونی منتهی به صدور حکم قطعی  قصاص نفس  شد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم این حادثه تلخ و ناگوار، بار دیگر شاهد تجلی اراده  عفو و بخشودگی خانواده مقتول و تبلور جلوه های زیبایی از گذشت بودیم و سرانجام در نتیجه تلاش های بعمل آمده  پیشنهاد  مصالحه  از سوی اولیاء دوم مقتول مورد قبول واقع شد  و این عزیزان از حق قانونی خویش مبنی بر قصاص نفس قاتل صرفنظر کردند.

براتی زاده اظهار کرد: یقینا این گذشت، بعنوان باقیات صالحات و برگ زرینی  در کارنامه خانواده مقتول باقی خواهد ماند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به جایگاه ممتاز کشوری شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی در راستای اشاعه فرهنگ صلح و سازش، تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی هر ساله تعدادی از پرونده های مهم از جمله موارد قتل عمدی را به مصالحه ختم می کنند و این عملکرد، واقعا در خورتحسین و شایسته  قدردانی است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز