تحقق ۱۵۴ میلیون دلاری صادرات در استان خراسان شمالی

۱۴۰۱/۰۹/۲۸ - ۱۲:۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۴۱۲۸۵۴
تحقق ۱۵۴ میلیون دلاری صادرات در استان خراسان شمالی
مدیر کل امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی به تشریح عملکرد حوزه واردات و صادرات استان پرداخت و گفت :هدف گذاری صادرات برای استان خراسان شمالی که توسط سازمان توسعه تجارت کشور اعلام شده ۶۰ میلیون دلار بود که در هشت ماهه نخست سال جاری این رقم به ۱۵۴ میلیون دلار افزایش یافت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد بدری با اشاره به اینکه مهم ترین رویداد این حوزه اعزام هیات بلند پایه سیاسی و تجاری با حضور استاندار و تجار استان به کشور ترکمنستان بود، افزود :اعزام هیات تجاری به کشور ترکمنستان در راستای گسترش مبادلات تجاری انجام شده که قرار است به زودی میزبان استاندار آخال ترکمنستان نیز باشیم .

وی تصریح کرد: از یکسال گذشته تاکنون خراسان شمالی میزبان سفرا ، تجار و رایزن های فرهنگی کشورهای مختلف از جمله پاکستان ،عراق بنگلادش ،عراق ،ترکیه ،افغانستان و ...بوده است .

بدری به برنامه ریزی جهت دعوت از رایزن های کشورهای عضو شانگهای نیز اشاره کرد و افزود:کشور ایران امسال عضو اصلی کشورهای شانگهای شد تا بدین طریق شاهد سهولت تجارت با این کشورهای عضو باشیم .

وی با اشاره به برگزاری سه نمایشگاه بین المللی در استان از ابتدای سال تا کنون  افزود:برگزاری نمایشگاه‌های دیگر در استان ، اعزام و پذیرش هیات های تجاری،پیگیری ایجاد بازارچه مرزی با کشور ترکمنستان و...  تاپایان سال در دستور کار کارگروه توسعه صادرات استان قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما