۱۵ طرح نیمه تمام ورزشی در خراسان‌شمالی تکمیل شد

۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ۱۲:۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۴۱۸۱۱۰
۱۵ طرح نیمه تمام ورزشی در خراسان‌شمالی تکمیل شد
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: ۱۵ پروژه نیمه تمام از ۹۰ طرح ورزشی استان در ۹ ماهه امسال تکمیل شد و باقی طرح ها در صف اخذ اعتبارات کشوری و استانی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حمید امیری اظهار کرد: سالن ورزشی "باغچق" و سالن ورزشی "جوادیه" در بجنورد، تکمیل سالن ورزشی ژیمناستیک شیروان، سالن ورزشی "چوکانلو"، تکمیل استادیوم گرمه، تکمیل ورزشگاه شیروان، گودباستانی آشخانه و سالن ورزشی "دهنه شیرین" از جمله این طرح های نیمه تمام ورزشی بود که تکمیل شد.

وی افزود: برخی از این طرح ها حدود ۱۰ الی ۱۵ سال پیش کلنگ زنی شده بود که برخی حتی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد راکد مانده بود اما با آغاز نهضت تکمیل طرح های نیمه تمام و جذب اعتبار تکمیل شد.

امیری با اشاره به آغاز فرایند تکمیل سه پروژه ناتمام شاخص ورزشی استان، گفت: سالن ۶ هزار نفری بجنورد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، سالن ۲ هزار نفری اسفراین با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و سالن سه هزار نفری شیروان نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی طرح های شاخص ورزشی استان است که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی تصریح کرد: در واقع این پروژه های ورزشی به دلیل پرداخت قطره چکانی اعتبار همچنان نیمه کاره رها شده بود اما با رویکرد جهادی دولت در تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی، فرایند تکمیل آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مناقصه اجرای این طرح ها برگزار و پیمانکار مشخص شده است که با تزریق اعتبار اجرای این طرح ها تسریع می یابد.

کلنگ زنی بزرگترین پیست سوارکاری شمال شرق کشور

امیری گفت: در مهرماه سالجاری کلنگ بزرگترین پیست شمالشرق کشور در مجموعه ورزشی ۱۹ مهر تپه ارکان بجنورد بر زمین زده شد.

وی اضافه کرد: این مجموعه سوارکاری با ۲۸ هکتار زیربنا شامل رینگ اسبدوانی ۴۰۰ در ۷۰۰ متر مربع و خوابگاهی با ۲ هزار متر مربع زیربنا است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: این مجموعه پیشرفته با تمامی امکانات و در چند فاز اجرا می شود و تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد و اعتبار آن بعد از نقشه برداری برآورد می شود.

براساس آخرین آمارها میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر ۱۰۲ سانتی متر است که این رقم در استان خراسان شمالی ۵۶ سانتی متر است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز