ارائه خدمات IVF برای نخستین‌بار در خراسان شمالی

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۱:۵۹:۱۹
کد خبر: ۱۴۲۷۰۶۸
ارائه خدمات IVF برای نخستین‌بار در خراسان شمالی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از راه‌اندازی و تجهیز مرکز خدمات سطح3 درمان ناباروری در استان خبر داد و گفت: مراحل آزمایشگاهی عمل IVF با موفقیت پشت سرگذاشته شده و اکنون در حال تست انسانی آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر علی عفتی‌زاده در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در بحث IVF و درمان ناباروی، تخمک گذاری با موفقیت انجام شده و هم اکنون در این خصوص حدود 70 درصد مراحل انجام شده است و در صورت نهایی شدن اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی مرکز خدمات سطح 3 درمان ناباروری در محل بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد یک اتفاق بزرگ برای زوج‌های نابارور استان است که با پیگیری‌های انجام‌شده امسال محقق شد.

به گفته دکتر عفتی زاده، دپارتمان قلب قبلا توسط بخش خصوصی اداره می شد و هم اکنون توسط بخش دولتی اداره می شود و در این مرکز ماهانه 120 آنژیوی قلب و حدود 15 عمل جراحی قلب باز نیز انجام می‌شود.

نصب و راه اندازی دستگاه اکومری با ارزش تقریبی 6 میلیارد تومان برای استان در آینده نزدیک، راه اندازی دستگاه سی تی آنژیو در دپارتمان قلب در آینده نزدیک، افزایش تعداد دستگاه‌های دیالیز در استان به 93 دستگاه، مقیم کردن رشته ارتوپدی در استان، اهدای اعضای 15 فرد مرگ مغزی‌شده به افراد نیازمند به دریافت عضو، انجام اقداماتی برای مقیم کردن سایر تخصص‌های پزشکی، اعطای 400 فقره تسهیلات برای درمان بیماران خاص و همچنین ناباروری و هر کدام به مبلغ حدود 50 میلیون تومان، انجام اقدامات برای رایگان کردن خدماتی از جمله ویزیت و... برای بیماران خاص، مقیم شدن متخصص های بسیاری در رازوجرگلان برای نخستین‌بار و راه اندازی 3 مرکز توانبخشی در بجنورد و شیروان و جاجرم در آینده نزدیک از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی دکتر عفتی زاده در این نشست بود.

انتهای پیام

نظر شما