ارتقای شاخص‌ها و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۱۲:۳۰:۱۹
کد خبر: ۱۴۳۱۴۲۱
ارتقای شاخص‌ها و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
نخستین اولویت دولت سیزدهم ارتقای وضعیت سلامت در کشور است و برنامه های دولت نیز بر تحقق عدالت در سلامت تنظیم شده است، همسو با این سیاست کلان، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با فراهم کردن و توسعه زیر ساخت‌های این حوزه، گام‌های موثری نیز برای بهبود خدمات‌دهی، ارتقاء شاخص‌های درمانی و دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت برداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، همت جهادی مدیران سلامت در استان و توجه ویژه دولت به این حوزه، رشد و پیشرفت هایی را برای مجموعه سلامت استان به همراه داشته است، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در طلیعه فجر پیروزی، برگ زرینی از کارنامه درمان استان را ورق می زند و دستاوردهای این حوزه را برمی‌شمرد.

دکتر علی عفتی‌زاده با بیان این که با شناسایی کمبودهای حوزه درمان اقداماتی در راستای رفع آن‌ها انجام شده و به یمن مساعدت های کلان اتفاق های خوبی در این بخش رقم خورده است، افزود: رشد 51 درصدی جذب پزشکان عمومی از جمله این دستاوردهاست به نحوی که تعداد پزشکان عمومی شاغل در بیمارستان های استان از 49 نفر در دولت دوازهم به 60 پزشک در دولت سیزدهم رشد داشته است.

وی ادامه داد: تعداد متخصصان شاغل در بیمارستان ها نیز رشد قابل ملاحظه ای داشته و از 227 به 327 نفر در بازه زمانی اعلام شده رسیده است.

وی با بیان این که با توجه به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از درمان زوج‌ های نابارور نیز در استان افزایش پیدا کرده است، اعلام کرد: بنا داریم با پرداخت تسهیلات حمایتی از فرصت پنجره جمعیتی بهره برده و به جوان سازی جمعیت کمک کنیم.

دکتر عفتی زاده با اشاره به اینکه درمان ناباروری از موضوعاتی است که نگاه ویژه ای به آن داریم، اضافه کرد: با اتکا به مساعدت های انجام شده دانشگاه؛ معرفی شدگان وام ناباروری 216.67 درصد رشد داشته است و در دولت سیزدهم 346 نفر متقاضی به بانک های عامل استان معرفی شده اند.

وی همچنین به افزایش پرداخت وام به بیماران خاص اشاره و اعلام کرد: در دولت دوازهم، این وام به 233 بیمار خاص پرداخت شده بود در حالیکه این رقم با رشد 147.21 درصدی به 827 مورد در دولت سیزدهم رسیده است.

دکتر عفتی زاده اضافه کرد: در بازه زمانی اعلام شده، بیماران خاص تحت پوشش دانشگاه نیز با رشدی 15 درصدی همراه بوده و اکنون 6 هزار و 439 بیمار خاص (MS، تالاسمی، پیوندی، سرطان، دیابت، هموفیلی، دیالیزی) در سامانه بیماران خاص ثبت هستند و خدمات رایگان و یا با تخفیفات ویژه دریافت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بخش دیگری از گزارش خود با بیان اینکه مسئله جمعیت مسئله‌ای بنیادین در امر سیاستگذاری و برنامه ریزی آینده است، یادآوری کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در راستای این اهدف نسبت به تجهیز و راه اندازی سطح 3 مرکز درمان ناباروری اقدام کرده و در دولت سیزدهم تجهیز این مرکز 70 درصد رشد داشته است.

دکتر عفتی زاده تامین 8 واحد پانسیون جدید و تجهیز در مرکز استان، دو پزشکه نمودن تخصص های داخلی، زنان و زایمان و کودکان در شهرستان های محروم، راه اندازی مجدد دپارتمان قلب پس از چندین ماه تعطیلی در دولت دوازدهم با قرار داد دولتی و مقیم شدن دو پزشک متخصص قلب ،توسعه بخش NICU بیمارستان بنت الهدی( 2 تخت احیا و 5  دستگاه انکوباتور)،  مشارکت در تامین اکوکاردیوگرافی به همراه پروپ اکوی مری، تجهیز بخش PICU بیمارستان امام علی(ع) و انعقاد قرارداد خرید دستگاه شتاب دهنده خطی با هیات امنا ارزی را بخش دیگری از اقدامات و دستاوردهای حوزه درمان اعلام کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز