ثبت‌نام از کلاس اولی‌ها آغاز شد

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۸:۳۷:۵۵
کد خبر: ۴۰۸۹۳۷
ثبت‌نام از کلاس اولی‌ها آغاز شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: ثبت‌نام از دانش آموزان کلاس اولی همزمان با سراسر کشور از اول خرداد آغازشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، عصمت بدخشان اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغ‌شده، دانش آموزان یکی از شرایط لازم برای ثبت‌نام در مدارس، داشتن پرونده سلامت است و بدون پرونده سلامت، ثبت‌نام دانش آموزان قطعی نخواهد شد.

وی افزود: پرونده سلامت دانش آموزان در راستای شناسایی و تشخیص دانش آموزان در مؤلفه‌های جسمانی، بهداشتی و سنجش آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به دبستان است.

وی تصریح کرد: در مرحلهٔ نخست، دانش‌آموزانی که به لحاظ سنجش سلامت در هرکدام از این مؤلفه‌ها در رده پایین‌تری قرار گیرند به مراکز و مراجع تخصصی ارجاع داده می‌شوند و اگر در رده دانش آموزان عادی تشخیص داده شوند به مدارس عادی، در غیر این صورت به آموزش‌وپرورش استثنایی معرفی می‌شوند.

بدخشان تأکید کرد: مدیران مدارس، در زمان ثبت‌نام دانش آموزان را به مراکز سنجش معرفی می‌کنند.

بدخشان بابیان اینکه ۱۲ پایگاه سنجش در استان برای سنجش دانش آموزان کلاس اولی دایر شده است گفت: با توجه به اجرای طرح سنجش آزمایشی نوآموزان پنج سال تمام در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ که تنها در شهرستان بجنورد به تعداد یک هزار و ۸۷۲ نفر موردسنجش قرار گرفتند، آن دسته از کلاس اولی‌ها که پرونده سلامتشان در دوره پیش‌دبستان تکمیل‌شده دیگر نیازی به تکمیل مجدد پرونده در سال اول دبستان ندارند.

بدخشان بابیان این‌که ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها هم از اول خرداد در حال انجام است گفت: امسال و به‌منظور توسعه سطح پوشش پیش‌دبستانی‌ها، در تلاش هستیم تا مناطق محروم و دوزبانه نیز از خدمات آموزش‌های پیش‌دبستانی بهره‌مند شوند.

وی افزود: مدیران مراکز غیردولتی موظف‌اند در موقع ثبت‌نام اطلاعات نوآموزان پیش‌دبستانی را وارد سامانهٔ سناد کنند و درصد ثبت‌نام از طریق کارگروه استانی و شهرستانی در طی زمان ثبت‌نام مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی پایان مهلت ثبت‌نام کلاس اولی‌ها پایان مردادماه و پیش‌دبستانی‌ها را پایان شهریور عنوان کرد.

وی افزود: سال تحصیلی جدید 17 هزار و 833 کلاس اولی وارد مدارس استان می‌شوند. در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ پوشش دانش آموزان کلاس اول استان 99 درصد است.

وی تصریح کرد: شمار کلاس اولی‌های استان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته 213 نفر افزایش دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز