رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

پایش چهار هزار برند فرمول سم برای محصولات کشاورزی

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۱۰:۰۷:۲۸
کد خبر: ۴۱۴۱۸۸
پایش چهار هزار برند فرمول سم برای محصولات کشاورزی
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای ارتقای کیفی محصولات کشاورزی، چهار هزار برند فرمول سم پایش می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی ، با بیان اینکه برای کیفی سازی محصولات غذایی و کاهش آلاینده ها، ساماندهی کودهای شیمیایی از سال گذشته و سموم از ابتدای امسال آغاز شد ه است ، گفت: در این برنامه، سه هزار برند فرمول کودهای شیمیایی و هزار برند فرمول سم در موسسه تحقیقات جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات، ارزیابی و کودهای غیر استاندارد و سموم پرخطر از سبد نهاده ها حذف می شود.

 اسکندر زند افزود: با توجه به سیاست های صادراتی در بخش کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی مصمم است تا مصرف سموم را در محصولات سبزی و صیفی و گلخانه ای را بیشتر مورد پایش قرار دهد.

وی گفت: با توجه به هزینه های بالای تولید و کیفیت و کمیت محصول، حذف سموم در حال حاضر امکان پذیر نیست اما در تلاش هستیم از سموم کم خطر استفاده کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: میانگین مصرف سموم در کشور کمتر از میانگین جهانی است و مشکلی دراین باره وجود ندارد اما متاسفانه در برخی موارد، سموم کشاورزی، بد مصرف می شود.

زند با بیان اینکه تحریم های ظالمانه، مانع تنوع و ورود ماده موثر سموم خوب از شرکت های معتبر شده بود، گفت: هم اکنون این موضوع رو به بهبودی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز