اولین جلسه شورای قرآنی در شهرستان جاجرم برگزار شد

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۷:۵۵:۱۵
کد خبر: ۴۱۸۱۴۷
اولین جلسه شورای قرآنی در شهرستان جاجرم برگزار شد
اولین جلسه شورای قرآنی شهرستان به ریاست امام جمعه جاجرم و با حضور معاونت فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، اولین جلسه شورای قرآنی شهرستان جاجرم به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا موسوی امام جمعه جاجرم با حضور جناب آقای صاحبی معاونت فرمانداری و دیگر اعضای شورای مذکور با محوریت برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در شهرستان جاجرم در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

جناب آقای صاحبی معاونت فرماندار ضمن عرض تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی ، ماه رمضان را فرصتی مغتنم برای برگزاری محافل و مجالس انس با قرآن کریم و برپایی نمایشگاه های قرآنی عنوان کرد و افزود : برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در ماه رمضان با همکاری و تعامل ادارات و دستگاه های اجرایی می تواند به بهترین شکل آن اجرایی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه جاجرم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و اهمیت توجه به محافل قرآنی گفت : ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و ماهی است که ارتباط با قرآن فزونی می یابد.

هر امتی که ارتباط بیشتری با قرآن داشته باشد آسیب های اجتماعی کمتری را متحمل خواهد بود و از سوی دیگر راه رشد و پیشرفت و تعالی را برای خود فراهم می کند.

وی با بیان این مطلب که اهتمام به قرآن ، ارتباط با قرآن و عمل به قرآن ضرورت سبک زندگی دینی و اسلامی است افزود : هرچقدر ارتباط جامعه بویژه نسل جوان با قرآن و فرهنگ قرآنی بیشتر باشد به همان میزان از آسیب های اجتماعی دور خواهیم ماند و سلامت جامعه تضمین می شود. از این رو مسئولین می توانند با اجرای برنامه های فرهنگی هنری با محوریت قرآن و تشویق و ترغیب اقشار مختلف جامعه بویژه قشر جوان ، دانش آموزان و دانش جویان به مشارکت در این قبیل برنامه ها جامعه را به سمت فرهنگ قرآنی هدایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در شهرستان برخی از نکات اساسی در برپایی این نمایشگاه عنوان نمود که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره داشت : استفاده از محصولات متنوع فرهنگی هنری با محوریت قرآن و موضوعات قرآنی ، درنظر گرفتن تخفیف برای خریداران محصولات عرضه شده در نمایشگاه بویژه برای قشر دانش آموز و دانشجو ، همکاری و مساعدت تمامی دستگاه ها در برگزاری نمایشگاه و حضور در محل غرفه ها جهت خرید محصولات فرهنگی هنری

این جلسه با ارائه نظرات و پیشنهادات مسئولین در راستای برپایی نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی ادامه یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز