سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری؛

پیشرفت فیزیکی پروژه های صنعتی بخش تولیدی مطلوب است

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۸:۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۱۸۸۰۲
پیشرفت فیزیکی پروژه های صنعتی بخش تولیدی مطلوب است
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی گفت: روند پیشرفت فیزیکی ۵۱ پروژه حوزه تولید سفر کاروان تدبیر و امید با اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار ۲۸۲ میلیارد ریال مطلوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در کارگروه اقتصادی و تولیدی پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری اظهار داشت : ستاد پیگیری مصوبات سفر در قالب دو کارگروه فعال است که یک کارگروه با عنوان عمرانی و زیربنایی از محل اعتبارات عمرانی دولت در حال اجرا است.

 وی در ادامه افزود: کارگروه دوم در قالب پروژه هایی با مشارکت بخش خصوصی برای انجام فعالیت های تولیدی ، کشاورزی، صنعتی و خدماتی شکل گرفته که البته روند پیشرفت فیزیکی طرح های صنعتی بهتر و مطلوب تر است.

دلپسند تصریح کرد: فرآیند ارزیابی برخی طرح ها که پیگیری نسبتا ضعیفی را دارد از سوی این کارگروه مورد ریشه یابی علت ها قرار میگیرد و اگر طرحی فاقد توجیه باشد به دنبال معرفی طرح های جایگزین خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد : درخلال تصویب پروژه های سفر، از جلسات آتی این کارگروه از سرمایه گذاران طرح های بخش خصوصی که فرآیند طرح آنها به اتمام نرسیده در ارتباط با ارایه آخرین اقدامات پروژه ها دعوت بعمل می آید.

دلپسند تاکید کرد: انتظار داریم طرح های ارایه شده با مطالعه و آگاهی کافی ارایه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت پروژه تولید پلی‌پروپیلن یا GTPP اظهار داشت: در گذشته مشکلاتی برای اجرای این طرح وجود داشت که بخشی از آن همانند اختصاص زمین، تأمین آب وهمچنین وجود منطقه ویژه اقتصادی به استان مربوط بود که حل شد و از این حیث مشکلی باقی نمانده وبخشی نیز مربوط به اعتبار ارزی بوده که برای این طرح یک هزار میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه توضیح داد: بعضی از سهامداران با سرمایه‌گذاری برای این پروژه مخالفت کردند که با پیگیری‌هایی که از جانب وزرا داشتیم بخشی از مخالفت‌ها از جانب سهامداران کاسته شد.

وی با بیان اینکه اکنون سهامداران به اجماع رسیده‌اند، تصریح کرد: اما این سهامداران در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چهار درخواست را مطرح کرده‌اند تا در این صورت اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: به علت وجود استان در منطقه محروم، نرخ خوراک گاز طبیعی این پروژه 1.3 سنت تخفیف دارد اما درخواست کرده‌اند 1.5 سنت دیگر نیز از نرخ آن به مدت نامحدود کاسته شود.

دلپسند گفت: درخواست دیگر این سهامداران خرید 20 درصد محصولات جانبی و واسطه‌ای این پروژه از هم‌اکنون است که هزینه آن نیز با قیمت گاز تهاتر شود.

وی با بیان اینکه این دو درخواست در سطح کلان است و باید در آن سطح بررسی شود، اظهار داشت: دو درخواست دیگر این سهامداران تأمین منابع مالی و اجرای منطقه ویژه اقتصادی در همان محل بود که می‌شود در استان هم بر روی این موارد گفت‌وگو و مذاکره کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه می‌تواند در محل دیگری از این استان هم اجرا شود ،ادامه داد: علت اجرای آن در محل کنونی کاهش هزینه‌های تولید است.

وی افزود: تعداد زیادی پروژه دیگر مصوب سفر ریاست جمهوری به استان نیز وجود دارد که همگی در دست اقدام هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز