خراسان شمالی میزبان یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۹:۵۷:۵۱
کد خبر: ۴۲۲۸۵۹
خراسان شمالی میزبان یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: خراسان شمالی، باب الرضا(ع)، گنجینه معرفت ها بر خویش می بالد خادم خادمین فرهنگ و هنر رضویست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، میزبانی یازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر رضوی موهبت دیگریست که آسمان این خطه ولایت مدار را آفتابی می کند و چند ماهی عطر رضوی در جای جای این استان افشان می شود.

حسین ثابت قدم وحید اظهار داشت: معرفی اندیشه ها و آموزه های حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به زبان فاخر نمایش ، بسط و گسترش فعالیت های مذهبی و مرتبط ، سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت رضا(ع)، اشاعه فرهنگ والای رضوی در سطح جامعه  و معاصرسازی مفاهیم دینی از اهداف برپایی این جشنواره به شمار می رود.

وی، تولید متون، مسابقه، استانی (ویژه خراسان) و بین الملل را از جمله بخش های این  جشنواره ذکر کرد.

ثابت قدم وحید اظهار کرد: هیات انتخاب مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر رضوی متشکل از نصرالله قادری، محمد امیریاراحمدی و سید حسین فدایی حسین از ٣٩ متن رسیده به دبیرخانه جشنواره ٨ طرح متقاضی حضور در این بخش را در مرحله اول پذیرفتند.

وی با بیان اینکه در بخش مسابقه ٦٤ متن به دبیرخانه جشنواره رسید گفت: در این بخش هیات انتخاب متشکل از نادربرهانی مرند، شهرام کرمی و دکتر تاج بخش فنائیان ٣٢ متن را برای مرحله بازبینی  انتخاب که از این تعداد ١٢ متن برای مرحله نهایی مسابقه انتخاب خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ١٢ متن از سوی هنرمندان سه استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به بخش استانی (ویژه خراسان) رسید که از این تعداد ٦ متن و از هر استان دو متن برای اجرای عموم انتخاب شدند.

ثابت قدم وحید اضافه کرد: پذیرفته شدگان در بخش استانی(ویژه خراسان) می بایست تا اول مردادماه سال ٩٥ به مدت هفت شب در سطح استان اجرای عمومی داشته و بعد از اجرای عمومی آثار خود را در قالب یک cd به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز