بازدیدقائم مقام برنامه عمران سازمان ملل متحد در تهران از پروژه منارید

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۰۹:۳۱:۳۲
کد خبر: ۴۲۸۸۵۲
بازدیدقائم مقام برنامه عمران سازمان ملل متحد در تهران از پروژه منارید
یکی از شاخصهای تاثیر گذار در اجرای پروژه منارید میزان مشارکت مردم می باشد که با توجه به فرصت کوتاه و اقدامات صورت گرفته نتایج مطلوبی در بر داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، صفایی فرماندارشیروان ، عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ، قدرتی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و خانم ماری کارلسن قائم مقام برنامه عمران سازمان ملل متحد در تهران ، آقای بلاسوبر امانیام مورالی قائم مقام سابق از روند اجرایی پروژه بین المللی منارید ( MENARID  تقویت و انسجام سازمانی به منظور مدیریت یکپارچه منابع طبیعی) در بخش قوشخانه شهرستان شیروان بازدید نمودند.

در این بازدید صفایی ضمن اشاره به  بحث هماهنگی بین دستگاههای اجرایی برای مدیریت یکپارچه اجرای پروژه مهم منارید اظهار کرد: یکی از فاکتورهای اصلی در این پروژه حفاظت از آب و خاک و حفظ بستر تولید در منطقه است وی ادامه داد: اجرای پروژه منارید در بخش قوشخانه که دارای محصولات سالم و ارگانیک و پوشش مناسب گیاهان دارویی خوبی است که می تواند در رشد این منطقه و توسعه پایدار نقش بسزایی ایفا کند که در راستای این سیاست اخیراً شاهد کاشت گل محمدی در سطح بالا در  جهت توسعه شهرستان و استان بوده ایم.

 صفایی افزود: ابتدا این پروژه به مردم معرفی و سپس طرح مشکلات از سوی مردم بررسی شد و در نهایت گروه بندیها انجام و سر گروهها مشخص گردید و وتقویم روزانه تهیه تا مردم روستا در آینده نزدیک در زمینه های تولید صنایع دستی، لبنیات، بسته بندی گیاهان دارویی، زنبور داری و تولید آب معدنی و... مشغول شوند. که این امر علاوه برتامین معیشت خانواده باعث میشود تا فشار کمتری به منابع طبیبعی وارد آید.

خانم ماری کارلسن قائم مقام برنامه عمران سازمان ملل متحد در تهران نیز در این بازدید گفت: یکی از شاخصهای تاثیر گذار در اجرای پروژه منارید میزان مشارکت مردم می باشد که با توجه به فرصت کوتاه و اقدامات صورت گرفته نتایج مطلوبی در بر داشته است.

وی تصریح داشتند که در هیچ جای دنیا هیچ پروژه موفق نمیشود مگر با مشارکت مردم ، به همین دلیل باید تبریک بگویم به مدیریت و سازمان های محلی در سطح استان و شهرستان که بدون زحمت آنان این موفقیت حاصل نمی شود.

لازم بذکر است پروژه بین المللی منارید(MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می‌شود. این پروژه در ایران، با مشارکت تسهیلات جهانی محیط زیست(GEF)، برنامه توسعه ملل متحد(UNDP) و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌عنوان نماینده دولت از شهریور 1390 آغاز شده است. 

هدف نهایی پروژه، توسعه مدیریت یکپارچه منابع طبیعی تجدید شونده با توجه به سازگاری با شرایط اقلیمی و منافع محیط زیست جهانی است، همچنین پروژه در پی آن است که از ظرفیت زیست‌بوم‌ها در جهت تامین معاش مردم محلی حفاظت نماید.

پروژه منارید به‌منظور تحقق این هدف، با سایر پروژه‌های کشور تحت یک چتر حمایتی همکاری و مشارکت فعالانه دارد. 

عرصه کاری پروژه منارید در استان خراسان شمالی، حوزه آبخیز سد شیرین دره، با مساحت160.000 هکتار، جمعیت حدود 20.000 نفر و 61 پارچه آبادی و نقطه سکونتگاهی است که در محدوده شهرستانهای بجنورد، شیروان بخش قوشخانه، مانه و سملقان و راز  و جرگلان واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز