رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز بجنورد تأکید کرد ؛

لزوم توجه خیّرین مدرسه‌ساز به معیشت دانش‌آموزان نیازمند

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۵:۵۴
کد خبر: ۴۳۰۹۴۱
لزوم توجه خیّرین مدرسه‌ساز به معیشت دانش‌آموزان نیازمند
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز بجنورد بر لزوم توجه خیّرین مدرسه‌ساز به معیشت دانش آموزان نیازمند شهرستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، جمشید گریوانی در جمع شماری از خیّرین مدرسه‌ساز خراسان شمالی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته باهمت خیرین مدرسه‌ساز فضاهای مختلف آموزشی در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: با این عمل خیر نیکوکاران مدرسه‌ساز، اکنون بخش قابل‌توجهی از نیازهای استان به فضای آموزشی تامین شده است.

رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز بجنورد بیان کرد: باوجود ساخت فضاهای گوناگون آموزشی در خراسان شمالی اما اکنون یکی از مشکلات جدی که با آن مواجه هستیم وجود دانش آموزان کم‌بضاعت و یا بی‌بضاعت است.

این مسؤول عنوان کرد: دانش‌آموزان زیادی را در استان داشته که برای تامین هزینه‌های تحصیلی اعم از لوازم‌التحریر،البسه،بیمه و غیره با مشکل مواجه هستند.

گریوانی اظهار کرد: این دانش آموزان قادر به پرداخت شهریه و یا کمک‌هایی که در زمان نام‌نویسی در مدارس درخواست می‌شود، نیستند.

وی با انتقاد از دریافت وجه توسط برخی از مدارس با عنوان هیات امنایی اظهار کرد: این قبیل دانش آموزان محروم قادر به تامین این وجوه درخواستی مدارس نبوده و برای تامین حداقل‌های تحصیل با مشکل مواجه هستند.

رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز بجنورد خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اساسی تحصیل در مدارس رایگان بوده و نباید وجهی بابت تحصیل دانش آموزان دریافت شود کما اینکه این‌گونه برخوردها از سوی مدارس موجب باز ماندن از تحصیل  افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی زیادی را در استان داریم که دچار سو تغذیه‌شده  و حتی در طول سال یک‌بار گوشت قرمز مصرف نکرده‌اند گفت: با این وجود مدارس از این قبیل دانش آموزان طلب وجه ثبت‌نام می‌کنند.

رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز بجنورد بیان داشت: اکنون  تعداد قابل‌توجهی دانش‌آموز مشکلات دهان و دندان و چشم داشته که نیازمند توجه و درمان هستند.

وی تبیین کرد: ازاین‌رو خیرین  مدرسه‌ساز در کنار ساخت مدرسه می بایست به معیشت دانش آموزان نیازمند هم توجه کنند که اجر معنوی برای نیکوکاران به همراه خواهد داشت.

گریوانی اضافه کرد: امیدواریم برای سال تحصیلی جدید  با ورود خیرین، شاهد تامین هزینه‌های دانش آموزان در زمینه‌های تامین وسایل تحصیلی یا درمان آنان باشیم.

 

به نقل از خبرگزاری فارس

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز