برگزاری اولین جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان جاجرم

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۱۳:۲۵:۲۹
کد خبر: ۴۳۲۱۵۵
برگزاری اولین جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان جاجرم
جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با محوریت تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان به ریاست فرماندار با حضور مسئولین و روئسای دستگاه های مربوطه ، اعضای شورای آموزش و پرورش و خیرین شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، فرماندار جاجرم و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در این جلسه گفت: امروزه توسعه هر جامعه نیازمند آموزش صحیح و ساختار فرهنگی درست است چرا که توجه به بخش آموزش بسیار ضروری است.

وی در ادامه گفت : علی‌رغم مشکلات اقتصادی فراوان و فشارهای بین‌المللی خوشبختانه با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی کشور ازنظر امنیت در سطح بالایی قرار داریم که این ‌یکی از ثمرات آموزش‌های صحیح است.

متأسفانه آموزش نامناسب در کشورهای مختلف سبب بروز جنگ‌ها و درگیری‌های قومی، مذهبی و فرقه‌ای شده که ثمره آن نا امنی در بسیاری از کشورهای منطقه است.

فرماندار جاجرم با توجه به لزوم بحث آموزش صحیح گفت: برای تغییر در آموزش ابتدا باید فرهنگ‌سازی کرد و اقشار مختلف جامعه را با بحث آموزش و فواید آن آشنا ساخت.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزشی بحث زیرساخت‌ها است اظهار کرد: برای تغییر فرهنگ آموزش در جامعه نخست باید زیرساخت‌های آموزشی و تجهیزات آن فراهم شود.

وی با بیان این مطلب که انجام این قبیل کارهای عام المنفعه نیازمند فرهنگ سازی، کار جمعی ، تعامل و همکاری و حضور خیرین می باشد گفت : وقتی صحبت از اثرگذاری آموزش در جامعه می شود باید امکانات، تجهیزات و زیربنای تعلیم و تربیت و آموزش را فراهم کنیم که این امر نیازمند کمک و مساعدت تمامی خیرین و دلسوزان کرامت انسانی می باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان افزود: متأسفانه پس از گذشت سال‌های متمادی از عمر انقلاب اسلامی هنوز در بعضی از نقاط استان مدارس کپرنشین وجود دارد که با توجه به دستور رییس‌جمهور و کمک خیرین امیدواریم به‌زودی مدارس جدید جایگزین این مدارس شود.

این مسئول در ادامه به تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان جاجرم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تشکیل این مجمع بتوانیم گام بزرگی برای جذب خیرین شهرستان برداریم تا فضاهای آموزشی به استاندارد لازم برسد.

وی اظهار داشت: شهرستان جاجرم دارای ۶ مدرسه تخریبی و چهار مدرسه دو شیفت است که برای برطرف کردن آن نیازمند همت خیرین مدرسه‌ساز هستیم.

صادقی رئیس آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به اهم اقدامات و فعالیت های آموزش و پرورش شهرستان در 3 حوزه آموزشی، پرورشی و اقتصادی گفت : از جمله افتخارات شهرستان جاجرم در حوزه آموزشی می توان به کسب رتبه های برتر کنکور سراسری توسط دانش آموزان این شهرستان در سالیان گذشته اشاره داشت.

در حوزه پرورشی نیز شهرستان جاجرم در بین شهرستان های استان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و در حوزه اقتصادی نیز تنها شهرستان در سطح استان خراسان شمالی می باشیم که برنامه های تجاری سازی را با همکاری و تعامل دستگاه های مربوطه به سرانجام رسانده ایم.

وی با اشاره به اولویت گذاری برنامه ها در حوزه آموزش و پرورش، بحث تعلیم و تربیت و تجهیز و نوسازی مدارس را مورد تاکید قرار داد و افزود : در بحث تجهیز و نوسازی مدارس نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش خیرین هستیم و همکاری خیرین مدرسه ساز را ارج می نهیم.

ناصری رئیس اداره بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان که از میهمانان این جلسه بود ضمن قدردانی از تلاش و پشتکار مسئولین شهرستان در جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز گفت : مدرسه سازی از جمله اعمال خیر و نیکویی است که در پرونده اعمال انسان ها گنجانده می شود.

وی با بیان این مطلب که مسئولین شهرستان جاجرم در جذب خیرین مدرسه ساز فعالیت چشم گیری داشته اند اظهار داشت :  طی سالیان گذشته با پیگیری های خوبی که از سوی مسئولین این شهرستان صورت گرفته است ، خیرین مدرسه ساز بومی و خارج از استان با حضور در شهرستان جاجرم و بازدید از مدارس مناطق محروم کمک های چشم گیری در حوزه ساخت مدارس در روستاها و مناطق محروم به این شهرستان داشته اند.

در همین راستا، سازمان نوسازی مدارس اقدام به ساخت مدارس در روستاها و مناطق محروم با همکاری خیرین مدرسه ساز نموده است و تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در شهرستان ها به منظور جذب بیش از پیش مشارکت خیرین در این اقدام خدا پسندانه صورت گرفته است.

ایمانی مسئول مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان ضمن قدردانی از حضور پرشور خیرین شهرستان جاجرم در ساخت و تجهیز مدارس گفت : هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در خردادماه سال جاری با حضور جمع کثیری از خیرین استانی و کشوری برگزار شد که طی آن بیش از 11 میلیارد تومان کمک های خیرین در امر ساخت و تجهیز مدارس جذب شد.

وی با اشاره به رویکرد مجمع خیرین مدرسه ساز گفت : وظیفه اصلی مجمع خیرین مدرسه ساز، شناسایی، جذب و هدایت خیرین مدرسه ساز و همچنین برگزاری جشنواره‌های شهرستانی است که می‌تواند به ترویج فرهنگ مدرسه ‌سازی کمک شایانی کند.

در همین راستا جلساتی به منظور تشکیل هیات امنا، هیئت مدیره و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز در هریک از شهرستان ها با حضور خیرین شهرستان برگزار می گردد که با طی رای گیری اعضای حاضر در جلسه، هیئت امنا و هیئت مدیره مجمع انتخاب و مدیرعامل تعیین می گردد.

مجمع خیرین یک مجمع کاربردی و اثر گذار می باشد چرا که اعضای مجمع برای جذب خیرین باید وقت بگذارند و فعالیت در این حوزه نیاز به صرف وقت و زمان است.

ایمانی بابیان اینکه بیشتر کمک‌های توسط خیرین خارج استان جذب‌شده است، افزود: برخی از خیرین تعهد داده‌اند تا کمک‌های آنان مستمر باشد به‌طوری‌که پس از ساخت یک مدرسه ساخت مدرسه دیگر آغاز شود.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان در سال آینده برگزاری جشنواره متمکنین خراسان شمالی ساکن تهران است که امیدواریم با برگزاری این جشنواره از کمک‌های این خیرین استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز