نشست صمیمی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جمعی ازمدیران تعاونی استان

۱۳۹۵/۰۴/۳۱ - ۱۶:۴۴:۲۷
کد خبر: ۴۳۴۹۷۸
نشست صمیمی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جمعی ازمدیران تعاونی استان
نشست صمیمی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جمعی ازمدیران تعاونی استان در محل سالن جلسات اداره کل برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، در ابتدای نشست نوری مدیر کل تعاون  ، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بر خلاف گذشته که نگاه به تعاونی، نگاه حمایتی و یارانه ای بود تعریف امروزی از تعاون، یک بنگاه اقتصادی با سرمایه های اجتماعی است که ایجاد تعاملات شبکه ای بین تعاونی ها می تواند راهگشهای بسیاری از مشکلات آنان باشد .

ایشان با اشاره به سوء مدیریت در بسیاری از تعاونیهای مشکل دار به واسطه عدم فیلترهای مناسب افزود: 30 درصد مشکلات در تعاونی های مشکل دار ، مربوط به مشکلات نقدی می باشد و مابقی مشکلات به مسائل مدیریتی و روابط بین اعضای تعاونی بر می گردد .

نوری اظهار داشت: تلاش بر این است که مدیریت بخش تعاون پر رنگ تر شده و کسانی که کاندیدای سمت های مدیریتی در تعاونی ها هستند برنامه کاری همراه با زمانبندی ارائه دهند تا در این زمینه ارتقاء داشته باشد .

سپس هر یک از مدیران تعاون به بیان خواسته ها و مشکلات خود پرداختند.

در ادامه مهندس کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از مدیران شرکت های تعاونی گفت : در بحث تعاون یکی از اصول 7 گانه ، تعاون در تعاون می باشد یعنی بین اعضاء  و شرکت های تعاونی می بایست همکاری باشد که این باعث هم افزایی و همچنین افزایش درآمد می شود .

تعاونی های مختلف  فکرها و روحیات خود را در کنار هم قرار دهند و هر یک هر تجربه ای را که دارند بایستی به صورت یک مجموعه شده و در نهایت تقسیم کار نمایند .

ایشان در ادامه افزود : مجمامع عمومی تعاون ها تنها جهت انتخاب هیات مدیره و مدیر عامل نیست بلکه باید فکرها ، اندیشه ها و راهکارها در کنار هم قرار گیرند و با مشارکت یکدیگر افکار نو را به وجود آورند.

در این راستا بایستی پیشنهادات جمع شود و تعاملات مورد نظر صورت  بگیرد و در این رابطه فضای مجازی به عنوان کانالی در جهت ایجاد ارتباطات ، ارائه آموزش ها و اطلاع رسانی و آگاهی از شرایط بازار کار می تواند به کمک تعاونی ها بیاید .

در ادامه افزود : مدیریت تعاون استان بایستی تمام تلاش خود را بکار گیرد که از اخبار روحیه بخش جهت پوشش در رسانه های ملی و استانی استفاده کند و تعاونگران بایستی با این واحد رابطه مسیتقیم داشته باشند و نظرات خود را به اطلاع این مسئولین برسانند .

ایشان همچنین افزود: خود شرکت های تعاونی و اعضاء می بایست موتور محرکه و رشد دهنده بخش تعاون استان باشند و اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی و اتاق تعاون به عنوان خدمتگذار و تسهیل گرا در کنار تعاونی ها باشند .

ایشان در پایان پیشنهاد کردند: اتحادیه ها و شرکت های تعاونی خوش فکر و ایده پرداز استان با همه گرایش ها  در شورای مشورتی  که می تواند به صورت ماهانه برگزار گردد به بحث و هم اندیشی  بپردازند و از تجربیات هم در جهت بالا بردن راندمان در کار خود استفاده نمایند و در انتهای این جلسات هم ، صورتجلسه را جهت وزارتخانه ارسال نمایند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز