آخرین روز برگزاری جشنواره تئاتر رضوی با اجرای سه نمایش

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۱۳:۲۹:۰۷
کد خبر: ۴۴۳۸۳۲
آخرین روز برگزاری جشنواره تئاتر رضوی با اجرای سه نمایش
نمایش های "زندگی در سال صفر"، "بازگشت در چهارشنبه آخر سال" و "سردار"، نمایش هایی هستند که در آخرین روز برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به روی صحنه خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، در آخرین روز از اجرای نمایش های تئاتر رضوی، سه نمایش "زندگی در سال صفر"، "بازگشت در چهارشنبه آخر سال" و "سردار" به روی صحنه خواهند رفت.

بر اساس این گزارش؛ "زندگی در سال صفر" از استان اصفهان، به نویسندگی محمدرضا قاسمی و کارگردانی پویان عطایی، امروز ١٩ مردادماه در تالار گلشن بجنورد و ساعت ١٧:٣٠ و ٢٠:٣٠ دقیقه به روی صحنه می رود.

پویان عطایی با بیان اینکه داستان نمایش "زندگی در سال صفر"، قصه یک خطی ندارد اما داستان آدم هایی است که در سالی زندگی می کنند که اخلاقیات از بین رفته و تنها راه نجات، چنگ زدن به معنویات است.

وی افزود: آدم های نمایش در جایی از داستان به صورت ناخودآگاه با یک دیگر مرتبط می شوند و داستان نمایش را شکل می دهند.

نمایش "زندگی در سال صفر" با بازی سعید رضایی، سعید مصلحی، نسیم دشتی، آرزو رضا کرمی، میثم کرباسی، علی محمودی و مهدی خلیلیان، به مدت ٤٥ دقیقه به روی صحنه می رود.

"بازگشت در چهارشنبه آخر سال" دیگر نمایشی است که به نویسندگی رئوف دشتی و کارگردانی رضا حسینی از استان خراسان رضوی، در تالار حافظ بجنورد و در ساعت ١٦:٣٠ و ١٨:٣٠ دقیقه به روی صحنه می رود.

کارگردان این نمایش گفت: داستان نمایش "بازگشت در چهارشنبه آخر سال" به واکاوی یک اتفاق خانوادگی می پردازد که منجر به قتل یکی از افراد خانواده می شود و در نهایت داستان با مفهوم و اندیشه رضوی پیوند می خورد.

حسینی از امیرجوادزاده، پرستش سلطانی، منیره آلاداغی، فائزه علی آبادی، فرخنده طالبی و مریم آذربنیاد به عنوان بازیگران این نمایش ٦٠ دقیقه ای نام برد.

"سردار" نیز به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند از تهران به مدت زمان ١٠٠ دقیقه در تالار شمس بجنورد اجرا می شود.

برهانی‌مرند درباره گروه بازیگری این نمایش گفت: آقایان هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ایوب آقاخانی، فریدون محرابی، احمد کاوری و سیدعلی صالحی و خانم‌ها ناهید مسلمی، نسیم ادبی و ندا کوهی در نمایش "سردار" به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "سردار" با موضوع دفاع مقدس، قصه سرداری را روایت می‌کند که در بیمارستانی در شهر مشهد و در مجاورت حرم امام رضا (ع) در کما به سر می‌برد و قصه نمایش در اتاق بیمارستان روایت می‌شود و مخاطب با فضای ذهنی این سردار همراه می‌شود.

گفتنی ست؛ نمایش های "زندگی در سال صفر" و "بازگشت در چهارشنبه آخر سال" در بخش مسابقه و نمایش "سردار" در بخش ویژه یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی به روی صحنه می رود.

بر اساس این گزارش؛ شامگاه امروز سه شنبه، ١٩ مرداد، "مجلس نقل" توسط عزت الله مهرآوران و مرشد مصطفی سعیدی در محوطه تالار حافظ مرکز استان، اجرا خواهد شد.

همچنین کارگاه آموزشی با محوریت اقتباس از منابع و روایت های مکتوب برای نگارش نمایشنامه دینی توسط مهدی نصیری، صبح امروز در محل هتل نگین بجنورد، برای هنرمندان علاقه مند برگزار شد.

یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی از ١٥ مردادماه جاری آغاز و تا ٢٠ همین ماه در بجنورد ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز