نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی؛

تبیین و تحلیل درست رسانه ها ، راه را برای رشد جامعه باز می کند

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۰۷:۴۴:۱۶
کد خبر: ۴۴۵۲۴۵
تبیین و تحلیل درست رسانه ها ، راه را برای رشد جامعه باز می کند
نماینده ولی فقیه در دیدار با بسیج رسانه با بیان اینکه تکلیف رسانه تبیین مقوله های نظام اسلامی و پاسخ دادن به شبهات با تحلیل های دینی و عقلانی است گفت: تبیین و تحلیل درست رسانه ها ، راه را برای رشد جامعه باز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد : رسانه به مانند دیده بان باید در خط مقدم همواره حاضر باشد و با دادن آدرس درست از ارزش ها و نظام ولایی حفاظت و حراست و با چشم بیدار دیده بانی کند تا تصمیم سازی ها در کشور بر اساس آن درست انجام شود.

 امام جمعه بجنورد عنوان کرد: رسانه باید مانند آینه دو ویژگی بیان خوبی ها و زیبایی ها و نقص ها و کاستی ها را با هم داشته باشد و با ارائه نقاط منفی و کمبود کار مسئولان، نقاط مثبت را هم بیان کند، چرا که حرکت تک بُعدی، بی انصافی است و اعتماد جامعه را خدشه دار می کند.

 حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه رسانه نباید روابط را در خبرها و تحلیل ها لحاظ کند، بلکه کار را بر اساس ضوابط انجام دهد، گفت: رسانه در جدول حزب و گروه نمی گنجد بلکه فوق حزب است و با این رسالت سنگین باید خبررسانی و تحلیل به هنگام و دقیق به جامعه ارائه دهد.

 وی با اشاره به اینکه رسانه ابزار جدیدی نیست و از ابتدای شکل گیری جوامع انسانی وجود داشته و به تدریج مدرن شده است، افزود: پیامبر(ص) در بحث غدیر، رسانه ای عمل کرد و مهم ترین خبر را به زیباترین شکل به گوش همه رساند بنابراین رسانه یک کار مقدس است و پیامبران برای آگاهی بخشی و دادن بصیرت به مردم با بهترین شیوه از این ابزار استفاده می کردند.

 این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: داشتن ظرافت کاری خبرنگاری و رسانه ای مهم است ، چرا که همواره انتقادهای مستقیم کارساز نیست و گاهی خیرخواهی علنی، کوبندگی بیشتری دارد و لازم است بازتاب نقاط ضعف با لطافت و ظرافت انجام شود.

وی اظهار کرد: در زمان کنونی که فضای مجازی مغز جامعه را بمباران می کند، رسانه باید در متن جامعه بوده و ضدحمله های قوی داشته باشد تا در پاسخ به شبهات و تک های دشمن، پاتک و دفاع درست و قوی ارائه دهد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از حمایت، فعالیت و انعکاس اخبار معرفی نماینده ولی فقیه در استان قدردانی کرد و گفت: رسانه های استان از پدیده ای حمایت کردند که پس از 11 سال به خراسان شمالی هویت فرهنگی و مستقل داد و هم چنانکه استان از سال 91 در جریان سفر رهبری خیز توسعه برداشت، اکنون نیز با معرفی نماینده ولی فقیه در استان، خیزش برای توسعه ارزش های دینی فرهنگی، اشتغال و توسعه استان فراهم خواهد شد.

 محسن زاهد احمدی، مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی هم به شکل گیری این نهاد در سال 92 اشاره کرد و گفت: اکنون بسیج رسانه خراسان شمالی 150 عضو دارد که با تفکر بسیجی کار رسانه ای انجام می دهند و در تحقق منویات رهبری پیشگام هستند.

 وی بیان کرد: توسعه رسانه ای استان ضرورتی برای کمک به توسعه استان در بخش های مختلف است که این مهم نیازمند همکاری مردم و مسئولان است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز