مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ؛

طرح تحول نظام سلامت از توفیقات خوب دولت بوده است

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۶:۰۶:۴۵
کد خبر: ۴۴۵۶۷۸
طرح تحول نظام سلامت از توفیقات خوب دولت بوده است
مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی در جمع خبرنگاران گفت: طرح تحول نظام سلامت از توفیقات خوب دولت بوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محسن رعنایی اظهار کرد: اساساً  طرح تحول  نظام سلامت از توفیقات خوب دولت بوده است.

وی بیان داشت: در سال 76 قانون بیمه همگانی در کشور تصویب شد که این موضوع از چند سال قبل موردتوجه دولت قرارگرفته تا چتر بیمه‌ای را در جامعه گسترش دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار کرد: در همین راستا افرادی که فاقد دفترچه درمانی بودند به‌صورت رایگان از خدمات طرح بیمه سلامت بهره‌مند شدند.

وی بیان داشت: استفاده‌کنندگان از این نوع بیمه افرادی بودند که عموماً وضعیت مالی خوبی نداشتند و با توجه به رشد گستره خدمات حوزه سلامت به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت خدمات ارائه‌شده توسط این بیمه بودند.

رعنایی با اشاره به برخورداری بالای مردم از بیمه در استان افزود: با این‌ وجود افرادی که دارای دفترچه درمانی نیستند می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات این طرح بهره بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: این دسته از افراد فاقد بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به شعبه‌های بیمه سلامت در سطح استان و انجام کارهای ثبت‌نام در کمترین زمان  دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.

به گفته وی نام‌نویسی از متقاضیان طرح پوشش بیمه همگانی سلامت در این استان همچنان ادامه دارد و مردم در صورت برخوردار نبودن از هر نوع پوشش بیمه‌ای می‌توانند با مراجعه به سایت بیمه سلامت نسبت به نام‌نویسی و درج مشخصات خود اقدام کنند.

وی بیان داشت: در اجرای این طرح بخشی از هزینه بیماران خاص هم از طرف بیمه سلامت تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  هم‌اکنون 646 پزشک و موسسه خدمات درمانی و پزشکی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان هستند، گفت: از مجموع این مراکز 371 مورد به‌صورت مستقل بوده و همچنین  197 موسسه هم به‌صورت غیرمستقل هستند.

 به گفته مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی 78 مرکز و مؤسسه هم طرف قرارداد با بیمه سلامت خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارائه می‌کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز