وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

ایجاد ۵۰۰۰ شغل از سیاست های دولت تا پایان امسال

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۱۴:۲۷:۱۶
کد خبر: ۴۵۱۴۹۷
ایجاد ۵۰۰۰ شغل از سیاست های دولت تا پایان امسال
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد پنج هزار شغل از سیاست های دولت تدبیر و امید تا پایان سال جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان، ضمن قدردانی از مجلس به دلیل تصویب لایحه اصلاحیه بودجه افزود: این امر اقدام خوبی بود در مقابل افرادی که می خواستند نشان دهند بین دولت و مجلس اختلاف وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه طی فعالیت دولت یازدهم اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: تلاش برای برداشته شدن تحریم ها، ایجاد ثبات و آرامش، وجود امنیت در کشور و همکاری بین سه قوا طی سه سال گذشته انجام شد و فضای خدمت رسانی بیشتر، به مردم ایجاد شده است.

 وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: دولت نیز ستادی را در این راستا تشکیل داد و معتقدیم که اقتصاد مقاومتی نسخه راهگشای کشور است و به طور جدی پی گیری می شود.

 واعظی توضیح داد: 21 درصد، صادرات غیر نفتی افزایش یافت است و در تمامی زمینه ها رشد داشته ایم.

 وی درباره پروژه های اجرا شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خراسان شمالی نیز توضیح داد: پهنای باند این استان طی سه سال اخیر 3.5 برابر، شبکه انتقال 9 برابر شده است و 744 روستای این استان دارای تلفن است و 149 کیلومتر فیبرنوری نیز کشیده شده است.

 وی بیان کرد: 103 روستای این استان نیز دارای اینترنت است.

 وی تصریح کرد: افزایش دو برابر پهنای باند، افزایش پنج برابری شبکه انتقال، واگذاری اینترنت به 171 روستا و اعطای نسل سه تلفن همراه به 9 شهر استان در سفر امروز محقق شد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: طی چهار ماه آینده نیز 74 روستای دیگر در این استان به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

 وی افزود: به دنبال آن هستیم تا تمام شهرهای خراسان شمالی به نسل سه تلفن همراه و شش شهر نیز به نسل چهارم تلفن همراه متصل شوند.

 محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد:امروزه استفاده از اینترنت یک حق شهروندی و شاخص توسعه یافتگی است.

 وی گفت: طی سه سال اخیر 80 دستگاه اجرایی استان به شبکه دولت الکترونیک متصل شده اند.

 وی افزود: طی این سه سال تعداد خدمات قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان استان به 381 خدمت رسیده است.

 وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان شمار مشترکان تلفن ثابت به 265 هزار مشترک، شمار مشترکان تلفن همراه اول به بیش از 642 مشترک و شمار روستاهای متصل به اینترنت به 171 رسیده است.

 صالحی خاطرنشان کرد: با این وجود، هنوز در زمینه اتصال تعداد روستاهای استان به شبکه اینترنت از شاخص میانگین کشوری عقب تر هستیم.

 وی در این جلسه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار شد تا امکان احداث مرکز داده استانی، تامین پوشش تلفن همراه در نقاط حساس مرزی و روستایی، اختصاص سهمیه جهت اینترنت روستایی، اجرای فیبر نوری در مسیر آشخانه به پرسه سو، اسفراین به گرمه و مسیر اسفراین به فاروج در مسیر تکمیل رینگ استانی را پی گیری و فراهم کند.

گفتنی است در این جلسه نمایشگاه مجازی دولت به منظور ارائه عملکرد دستگاه ها، و پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک افتتاح شد و مجوز تاسیس مرکز تخصصی آپا نیز به دانشگاه بجنورد اعطا شد.

 

 

نظر شما