معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور؛

صنایع دستی به گسترش فرهنگ کمک می کند

۱۳۹۵/۰۶/۱۱ - ۱۱:۲۷:۰۸
کد خبر: ۴۵۳۸۱۶
صنایع دستی به گسترش فرهنگ کمک می کند
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به ظرفیت‌های خراسان شمالی گفت: صنایع دستی هنری است که ضمن کمک به معیشت مردم، به گسترش فرهنگ و ارتقای جایگاه آن در سایر کشورها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، بهمن نامور مطلق در آیین گشایش ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی که در محل تفرجگاه بش قارداش بجنورد برپا شد، ظرفیت‌های خراسان شمالی برای جذب مسافر، زائران عبوری و وجود هنرمندان صنایع دستی در این خطه، را مورد توجه قرار داد و گفت: خراسان شمالی می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم فرهنگی و اقتصادی کشور تبدیل شود.

نامور مطلق با تاکید بر حفظ و انتقال هنرهای دستی به نسل جوان، گفت: هنرمندان سفیران اقوام گوناگون با فرهنگ‌های غنی هستند که در عصر امروز، تعریف جهانیان را نسبت به صنعت، فرهنگ و سرمایه تغییر داده‌اند.

وی تصریح کرد: امروزه سرمایه، در اختیار داشتن تسهیلات و منابع نفتی نیست، بلکه این موارد فقط در جایگاه خود و به صورت محدود تولید ثروت کند و در مقابل این صنایع دستی و فرهنگی است که در صورت تقویت، تبدیل به سرمایه دائمی خواهد شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور خراسان شمالی را از نظر فرهنگی، بکر و اصیل برشمرد و با اشاره به وجود اقوام گوناگون با فرهنگ‌های غنی، اظهار داشت: در صورت توجه به صنایع دستی این منطقه و استفاده از ظرفیت و حجم مسافران و زائرانی که از این استان تردد می‌کنند، خراسان شمالی می‌تواند به یکی از قطب‌های مادی و معنوی کشور تبدیل شود.

معاون صنایع دستی با اشاره به اینکه معنویت و اصالت دو سرمایه بزرگ برای هر کشوری محسوب می‌شود، اظهار داشت: صنایع دستی هر دوی این ویژگی را دارد و می‌تواند با سرمایه نگاه متفاوتی را به هنر ببخشد.

حوزه فرهنگ مرز ندارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و صنایع دستی تاکید کرد و گفت: حوزه فرهنگ مرز ندارد و به همین سبب به وسیله هنر می‌توان فرهنگ این مرز و بوم را به اقصی نقاط جهان صادر کرد.

محمدرحیم نوروزیان با ارزشمند خواندن کار کسانی که در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند، گفت: این هنر نباید به فراموشی سپرده شود و باید به نسل جوان نیز انتقال یابد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این آیین ابراز امیدواری کرد که  برپایی نمایشگاه سراسری صنایع دستی بتواند در راستای شناساندن صنایع دستی استان‌های مختلف کشور به بازدیدکنندگان و ایجاد رونق اقتصادی برای هنرمندان این عرصه، نقش آفرینی کند.

آدینه محمد سویدانلویی افزود: این نمایشگاه در بیش از ۱۰۰غرفه و با حضور هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور، تا ۱۴ شهریورماه جاری پذیرای حضور علاقمندان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز