معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌شمالی؛

اقتصاد مقاومتی از سرفصل‌های اساسی کشور است

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۱۵:۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۵۶۶۲۶
اقتصاد مقاومتی از سرفصل‌های اساسی کشور است
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از سرفصل‌های اساسی کشور است که تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید با جدیت در این مسیر کار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد رحیم نوروزیان در نخستین کارگروه فرهنگی، اجتماعی ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: هیچ مساله ای مهمتر از اقتصاد مقاومتی در کشور نیست بنابراین باید تمام مدیران اهتمام بیشتری در جهت تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی افزود: تمرکز بر بحث اقتصاد مقاومتی و حرکت، کار و تلاش در این مسیر نیازمند همت بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی است تا بتوانیم به تمام اهداف و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دست یابیم.

نوروزیان خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی مدت‌هاست مورد بحث قرار گرفته و سیاست‌های آن در قالب 24 بند از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله، داشتن رویکرد جهادی، انعطاف پذیری، توسعه کارآفرینی و حداکثر مشارکت آحاد جامعه، تکیه بر اقتصاد دانش بنیان، ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، اصلاح نظام مالی، صرفه جویی در هزینه‌های کشور، شفاف سازی اقتصاد و... از اهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که جهت تحقق این سیاست‌ها نیازمند کار فرهنگ سازی و جدیت و تلاش مدیران هستیم.

نوروزیان خواستار ارائه طرح‌های عملیاتی از سوی دستگاه‌های اجرایی در این کارگروه شد و تاکید کرد که زیرساخت اصلی در حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی اتفاقا فرهنگی و فکری است چرا که اگر کسی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی نداشته باشد توقعی برای اجرای آن و عمل به برنامه های آن از او نیست بنابراین نقش این کارگروه بسیار اساسی است.

به گفته وی سهم خراسان‌شمالی از 12 برنامه ملی و 60 طرح اقتصاد مقاومتی در این کارگروه 14 طرح است که باید اعضای کارگروه پروژه‌های خود را برای تحقق این طرح‌ها را به کارگروه ارائه کنند.

وی به دبیر کارگروه تاکید کرد برای جبران تاخیر در برگزاری جلسات به دلیل تغییرات در سازمان مدیریت بود تلاش شود تا جلسات بیشتری با فواصل زمانی کمتر برگزار و جبران مافات صورت گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز