طرح دوم اوره و آمونیاک پتروشیمی خراسان به جای پلی پروپیلن

۱۳۹۵/۰۶/۲۶ - ۱۶:۳۳:۳۵
کد خبر: ۴۵۷۷۳۹
طرح دوم اوره و آمونیاک پتروشیمی خراسان به جای پلی پروپیلن
دیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در نشست بااجرای طرح دوم اوره و آمونیاک پتروشیمی خراسان به جای پلی پروپیلن مدیران پتروشیمی خراسان در بجنورد گفت: برای اجرای پلی پروپیلن قرار بوده آب مورد نیاز طرح از تصفیه آب بجنورد تامین شود اما هیچ جای کشور این کار توسط یک بنگاه اقتصادی انجام نشده و لازم است وزارت نیرو همزمان و به موازات طرح توسعه آمونیاک و اوره در مجتمع پتروشیمی، این کار را عملی کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمدحسن پیوندی اظهار کرد: براساس این طرح پیشنهادی که در مدت سه تا چهار سال انجام خواهد شد، پس از آنکه طرح به پیشرفت 70درصدی رسید، طرح پلی پروپیلن می تواند اجرایی شود.

وی گفت: در هر حال، عملیات اجرایی طرح پلی پروپیلن در این شرکت در شرایطی مطالعه نشده آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) هم گفت: طرح پلی پروپیلن در همه جای دنیا در کنار دریاها احداث شده است و برای احداث این طرح در پتروشیمی خراسان باید از تامین آب 600 لیتر در ثانیه برای 50سال اطمینان حاصل کرد.
سید رضا نوروز زاده افزود: اگر وزارت نیرو برای تامین آب موردنیاز اطمینان دهد، شرکت شستا اعتبارات لازم برای مطالعات اجرایی طرح پلی پروپیلن را تامین خواهد کرد.
وی گفت: پتروشیمی خراسان بیش از نیمی از عمر مفید خود را سپری کرده و شرکت شستا اکنون به دنبال اصلاح ساختار و سرمایه گذاری های جدید با بازگشت منابع اقتصادی قابل توجه برای کارگران در این مجموعه است.
24 خردادماه 94 بود که آقای روحانی رییس جمهور در نوزدهمین سفر استانی، در بجنورد دستور آغاز عملیات اجرایی طرح پلی پروپیلن را صادر کرد و از آن زمان اجرای این طرح با مشکلات زیادی از جمله در تامین آب مواجه بود.
پتروشیمی خراسان هم اکنون روزانه هزار و 500تن اوره، هزار تن آمونیاک و نیز سالانه 20 هزار تن کریستال ملامین تولید می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز