برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در تازه قلعه

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۱۱:۴۴:۴۹
کد خبر: ۴۵۷۸۰۷
برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در تازه قلعه
امروز منطقه مرزی تازه‌قلعه از توابع شهرستان راز و جرگلان میزبان جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن عصر امروز با حضور پرشور مردم در روستای تازه‌قلعه در مرز ایران و ترکمنستان برگزار شد.

در این جشنواره زیبایی اسب‌، کره‌های نریان پای مادر، کره‌های مادیان پای مادر، یک سال نریان، یک سال مادیان، دو سال نریان، دو سال مادیان، جریان‌های 3 سال به بالا، سه تا پنج سال مادیان، مادیان‌های 5 سال به بالا شرکت داشتند.

جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در روستای مرزی تازه قلعه شهرستان راز و جرگلان با حضور مسؤولان و مردم علاقه‌مند به اسب اصیل برگزار شد.

بر اساس این گزارش، تازه قلعه از خاستگاه‌های اسب اصیل ترکمن در استان خراسان شمالی به شمار می‌رود، همچنین مردمان این روستا از آذری‌های مهاجر بوده و حدود یک قرن قبل در این منطقه ساکن شده‌اند که به‌واسطه علاقه‌مندی، به پرورش اسب اصیل هم‌روی آورده‌اند.

جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در تازه قلعه با مشارکت استانداری، جهاد کشاورزی، هیأت سوارکاری، فرمانداری راز جرگلان برگزار شد.

گفتنی است، اسب ترکمن گونه‌ای از اسب با نژاد ترکمن خالص بوده که عموماً بدنی کشیده و لاغر دارد. دُمی باریک، اندامی کشیده، سر و گردن زیبا از دیگر خصوصیات بارز اسب اصیل ترکمن است. صادرات این اسب به خارج از کشور در برنامه کاری استان قرار دارد.

 

 

نظر شما