ایراد فرمانداری به یک مصوبه شورای شهر بجنورد

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۲۳:۵۱:۵۱
کد خبر: ۴۵۸۸۴۰
ایراد فرمانداری به یک مصوبه شورای شهر بجنورد
جلسه علنی شورای شهر بجنورد در آخرین هفته شهریور علاوه بر بررسی نامه های واصله مربوط به املاک و اراضی شهرداری بجنورد، با ارزیابی تشکیل کمیسیون آموزش و پژوهش شورای شهر همراه بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، جلسه علنی شورای شهر بجنورد به ریاست «حسین پیلتن» در حالی برگزار شد که علاوه بر بررسی نامه های واصله مربوط به املاک و اراضی شهرداری بجنورد، بحث تشکیل کمیسیون آموزش و پژوهش شورای شهر هم مورد ارزیابی قرار گرفت.

در جلسه های سابق شورای شهر بجنورد، طرحی ارائه شد تا بر مبنای آن یک مرکز پژوهش تخصصی در شورای شهر دایر شود ولی این طرح مورد مخالفت فرمانداری بجنورد قرار گرفت و بر همین اساس اعضای شورای شهر مصمم به راه اندازی کمیسیون پژوهش شدند که مصوبه ایجاد کمیسیون آموزش و پژوهش به فرمانداری ارائه شد ولی به گفته رئیس شورای شهر بجنورد این مصوبه هم مورد مخالفت فرمانداری قرار گرفته است.

حسین پیلتن، رئیس شورای شهر بجنورد با قرائت مصوبه شورای شهر در جلسه علنی، گفت: علت مخالفت فرمانداری مربوط به بند آخر مصوبه است که در آن قید شده هزینه این کمیسیون باید از محل اعتبارات شهرداری تامین شود.

وی بر همین اساس پیشنهاد داد تا بند آخر از مصوبه حذف شود و بر این نکته تاکید کرد که برای هیچ یک از کمیسیون های شورای شهر هزینه ای تعریف نمی شود.

در این جلسه بعد از رای گیری پیشنهاد «حسین پیلتن»، اکثریت اعضا با حذف بند آخر این مصوبه مخالفت کردند و در نهایت این پیشنهاد رای نیاورد.

در ادامه این جلسه دکتر «پورهنگ بهرامی» که برای برگزاری کلاس های آموزشی به این استان آمده بود، میهمان شورای شهر شد تا پیرامون مزایای حسابرسی تعهدی اطلاعاتی را در اختیار اعضای شورای شهر قرار دهد.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه بایستی شهرداری ها برای کمتر شدن خطاهای مالی و شفاف سازی در اموال، املاک و عملیات بانکی، از حسابرسی تعهدی بهره ببرند.

نویسنده کتاب «اصول حسابداری و حسابرسی شهرداری و کاربرد حسابهای مستقل در شهرداری های ایران» بر این نکته تاکید کرد که با استفاده از این نوع حسابرسی دیگر بعد از تغییر شهردارها جزئیات بدیهی ها و جبران های مالی در همان دوره مشخص و روشن است.

 

این تحصیلکرده دانشگاه آکسفورد البته به اعضای پارلمان محلی هشدار داد که برای پیاده کردن این نوع حسابرسی باید از افراد کارشناس و کاربلد استفاده کنید در غیر اینصورت مثل شهرداری تهران با شکست مواجه می شوید.

وی به یک مشکل برخی از شهرداری ها اشاره کرد و گفت: برخی از شهرداری ها اطلاعات دقیقی از املاک خود ندارند و گاهی شده زمین خودشان را از خودشان می خرند و یا اینکه آمار دقیقی از خانه های مسکونی خود ندارند.

اما به عقیده وی تنها راه برطرف کردن مشکلات مالی شهرداری ها و از آن مهم تر شفاف سازی و ارائه برنامه ریزی منطقی فقط از طریق عملیاتی کردن حسابرسی تعهدی در شهرداری ها است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز