مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی؛

توزیع کمک های مرحله اول جشن عاطفه ها

۱۳۹۵/۰۶/۳۰ - ۲۳:۴۳:۵۳
کد خبر: ۴۵۹۴۰۱
توزیع کمک های مرحله اول جشن عاطفه ها
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: کمک دو میلیارد ریالی مرحله اول جشن عاطفه‌ها در بین دانش آموزان محروم این استان توزیع شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، عباس اهرابی اظهارکرد: امسال به رغم جمع آوری افزون بر دو میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه‌ها، همچنان نیاز دانش آموزان استان برطرف نشده و این رقم تنها بخش کوچکی از نیاز دانش آموزان مناطق محروم این استان را تامین کرده است.

وی گفت: با پایان یافتن مرحله اول جشن عاطفه‌ها، مرحله دوم آن نیز روز ۱۰مهرماه در تمامی مدارس سطح استان با هدف اشاعه فرهنگ احسان و نوع دوستی و نهادینه کردن فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در حمایت از دانش آموزان نیازمند برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون بیش از شش هزار و۶۰۰ دانش آموز محروم تحت حمایت این نهاد قرار دارند گفت: کمیته امداد به منظور به رفع  نیاز این دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، حدود چهار میلیارد ریال هزینه کرده است که این رقم تنها بخشی از نیاز دانش آموزان را شامل شده و در بخش خرید کتاب درسی، لوازم التحریر وکیف وکفش نیازمند مساعدت‌های بیش از پیش خیران هستیم.

اهرابی میانگین نیاز هر دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان در ابتدای سال تحصیلی جدید را بیش از  دومیلیون ریال اعلام و افزود: مجموعا بیش از ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای رفع نیازمندی‌های این دانش آموزان در راستای تامین کیف، کفش، فرم مدرسه و لوازم التحریر نیاز است که تا کنون با توجه به کمک‌های ارائه شده از محل مساعدت‌های مردمی و امداد تنها حدود شش میلیارد آن تامین شده و تا رفع نیاز نسبی این دانش آموزان،  به کمک هفت میلیارد ریالی مردم و خیران نیازمندیم.

وی اظهار داشت: امسال در مرحله اول جشن عاطفه‌ها افزون بر دو میلیارد ریال کمک مردمی جمع آوری شد که از این میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال غیر نقدی  و بیش از ۲۰۰ میلیون ریال نیز به صورت نقدی از پایگاه‌ها و مراکز نیکوکاری سطح استان جمع آوری شده و تمامی کمک‌ها جمع آوری شده هم اکنون در حال توزیع بین دانش آموزان مناطق محروم استان است.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم جشن عاطفه‌ها  ۱۰ مهر ماه در تمامی مدارس برخوردار سطح استان برگزار می‌شود، افزود: مردم همچنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۱۴۰۰۵۰۸۰۰۴۰ بانک مسکن، سامانه الکترونیکی و مراکز نیکوکاری شهرستان‌ها واریز کنند.

هم اکنون بیش از سه هزار و۲۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان  در مناطق محروم با ضریب بالا ساکن هستند که به طور ویژه  نیازمند توجهات خیران هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز