به صدا در آمدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس خراسان شمالی

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۴:۰۲:۰۲
کد خبر: ۴۶۰۸۲۶
به صدا در آمدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس خراسان شمالی
زنگ ایثار و مقاومت در مدارس استان خراسان شمالی همزمان با سایر مدارس کشور امروز پنجشنبه با حضور مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در هنرستان محمودیه بجنورد نواخته شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، استاندار خراسان شمالی در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و جانفشانی های رزمندگانی است که عزت و اقتدار را برای این کشور به ارمغان آوردند.

محمدرضا صالحی افزود: در سایه رشادت های این رزمندگان بود که هم اکنون در امنیت و آرامش به تحصیل می پردازیم و به صدا در آوردن زنگ مدارس حداقل چیزی است که یادمان این عزیزان را زنده نگه می دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز تدبیر دولت یازدهم همراه با مجاهدت ایثارگران ما را به اندازه ای به اقتدار و استقلال رسانده است که در امر صادرات و واردات کاملا مستقل عمل می کنیم و خودمان تصمیم می گیریم که به چه کشورهایی صادرات داشته باشیم و از چه کشورهایی وارد کنیم.

وی تصریح کرد: سیاست تعادل و چانه زنی دولت موفق بوده است و شنان می دهد که هرجا بر مبنای تعادل حرکت کنیم موفق خواهیم شد.

صالحی در ادامه با تاکید بر جذب خیرین در امر مدرسه سازی گفت: خوشحال هستم که 25 درصد از مدارسی که امسال در استان ساخته شده توسط خیرین بوده است و این نشان از همت تلاشگران در این عرصه را دارد.

وی افزود: برای رسیدن به اقتصادی پویا لازم است تا به هنرستان ها توجه بیشتری شود و ذهن دانش آموزان را با فن و خلاقیت شکوفا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه این مراسم از جهاداکبر، افضل ، اصغر و کبیر به عنوان سرمشق دانش آموزان نام برد وگفت: دانش آموزان در هنگام تحصیل باید نفس خود را تزکیه و تطهیر دهند و اجازه نفوذ شیطان را به نفس خود ندهند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: جهاد افضل یعنی این که در مقابل زشتیها و رذایل و ناهنجاری های جامعه دست از امر به معروف و نهی از منکر برنداریم و با جهاد اصغر هم از حریم سرزمین دفاع کنیم و اجازه ورود دشمنان را به این آب و خاک ندهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مهم ترین وظیفه دانش آموزان جهاد علمی و فرهنگی است و باید سعی کنند با تلاش در زمینه فرهنگ وعلم به قله های جهاد کبیر دست پیدا کنند.

وی خطاب به معلمان خاطرنشان کرد: عده ای از مرزهای سرزمین دفاع می کنند و شما معلمان هم بایستی از مرزهای فرهنگی و اندیشه ای جوانان دفاع کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این آیین گفت: قطار تغییرات دولت یازدهم در نظام آموزشی به خوبی در حال حرکت است و ساماندهی مدارس و معلمان در مدارس استان به خوبی انجام شده و هم اکنون آرامش خاصی در مدارس استان حاکم است.

براتعلی حاتمی افزود: در مدرسه سازی هم جزء مدارس پیشرو در کشور هستیم و تا پایان دولت یازدهم تمامی مدارس خشتی و گلی استان نوسازی می شوند.

خراسان شمالی با جمعیت 936 هزار نفری بیش از 160 هزار دانش آموز دارد که در دو هزار آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز