رونمایی از از دستاوردهای هنرمندان شرکت تعاونی ساریگل در اولین نمایشگاه تخصصی نمد

۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۰۸:۰۴:۲۷
کد خبر: ۴۶۱۶۶۰
رونمایی از از دستاوردهای هنرمندان شرکت تعاونی ساریگل در اولین نمایشگاه تخصصی نمد
نمایشگاه دست آوردهای هنرمندان فرش دست بافت استان خراسان شمالی که بالغ بر 30 تابلو نمد با طرح و نقش های الهام گرفته از ذهن هنرمندان حوزه فرش دستبافت روز یکشنبه مورخ 4/7/95 در محل نگارستان اداره ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد و با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، نمایشگاه دست آوردهای هنرمندان فرش دست بافت استان خراسان شمالی که بالغ بر 30 تابلو نمد با طرح و نقش های الهام گرفته از ذهن هنرمندان حوزه فرش دستبافت روز یکشنبه مورخ 4/7/95 در محل نگارستان اداره ارشاد اسلامی شهرستان بجنورد و با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی شروع به کار کرد.

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در آئین افتتاح نمایشگاه و بازدید از اثرات این هنرمندان پس از خرید یک تابلو نمد خطاب به هنرمندان اظهار داشت: کارآفرینی در حوزه هنر و معرفی آن به جامعه و ایجاد اشتغال های پایدار و عمیق خود نیازمند تلاش و علاقه مند نمودن مردم می باشد که بی شک در همه مباحث اقتصادی ،فرهنگی امری ستودنیست.

نوری ادامه داد :با توجه به رویکرد و نگاه ما به صنایع دستی ، چراغ راه برای هنرمندان صنایع دستی روشن شده تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنند و از آن جایی که نگاه هنرمندان با نگاه عوام فرق می کند بایستی زمینه ای فراهم گردد تا عوام را به این سمت سوق داده و بتوان ارزش فرهنگ صنایع دستی را در بین مردم گسترش دهیم .

وی حمایت از این محصولات را در رونق بازار فروش و درآمدزایی برای هنرمندان و تشویق و ترغیب جهت حفظ محصولات صنایع دستی مهم دانست و بیان کرد: صنایع دستی  باید به عنوان فرهنگ و تاریخچه حفظ و برای انتقال به نسل اینده حفظ شود و ازهنرمندان آن حمایت شود و همچنین تعاملات شبکه ای و برند سازی در زمینه نمد را بایستی توسعه و گسترش دهیم .

افروند مدیر کل گردشگری و سرمایه گذاری و تامین منابع اداره میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد : ضمن تقدیر از مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستبافت ساریگل و مجری برپایی نمایشگاه در خصوص معرفی دوباره میراث به فراموشی سپرده صنایع دستی کشور خواستار توجه بیشتر مسئولین به صنعت گردشگری و ایجاد فرصت های شغلی در این زمینه شد.

رضا راشد درتومی مدیر عامل و مجری برپایی نمایشگاه نمد در پایان مراسم افتتاحیه با اجرای برنامه زنده نوازندگی در وصف هرکدام از تابلو نمدها که دارای طرح و نقش برگرفته از روحیات و ذهن خالق آن اثر بود به مراسم حال و هوای گرمی بخشید.

این نمایشگاه اثرات هنری هنرمندان فرش دستبافت در شرکت تعاونی ساریگل را به نمایش گذاشته بود که شامل تابلو فرش و نمد با طرح های مختلف هنری و دارنده رتبه های برتر در سطح کشور و استان می باشد.

 
 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز