معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌شمالی؛

کشت زرشک در اراضی شیب دار خراسان شمالی

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۲۳:۴۲:۲۶
کد خبر: ۴۶۴۰۴۷
کشت زرشک در اراضی شیب دار خراسان شمالی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌شمالی از کشت زرشک در اراضی شیب دار خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،  محمد جواد تشکری با اشاره به اینکه این سازمان در صدد اجرای این طرح در مناطق مستعد است، گفت: فعالیت‌های کارشناسی در حال انجام است تا گیاهان کم آب طلب در مناطق کم باران و گیاهان پرآب طلب در مناطق پرباران کشت شود.

وی با بیان اینکه این استان به لحاظ کوهستانی بودن ظرفیت بالایی برای اجرای این طرح دارد، افزود: با اجرای این طرح تا حجم زیادی از فرسایش خاک جلوگیری خواهد شد.

تشکری ادامه داد: در صدد هستیم تا کشت گیاهاین همچون بادام، زرشک، گل محمدی و عناب را در اراضی شیب دار مناطق کم آب طلب کشت کنیم.

وی اظهار کرد: متقاضیانی که دارای زمین و آب کافی هستند می‌توانند با مراجعه به این سازمان از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا زیتون نیز در این اراضی کشت خواهد شد؟ گفت: هر منطقه ای که مستعد کشت این گیاه باشد کشت خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در منطقه آق مزار واقع در شهرستان مانه و سملقان 100 هکتار از این گیاه کشت شده است و این شهرستان به لحاظ دارا بودن هوای مرطوب منطقه مناسبی برای کشت این گیاه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی ادامه داد: درصدد هستیم تا سطح زیرکشت این محصول را تا 400 هکتار افزایش دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز