نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی ؛

تقویت واحدهای تولیدی موجب تحقق اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۱۵:۴۲:۰۷
کد خبر: ۴۶۵۵۶۰
تقویت واحدهای تولیدی موجب تحقق اقتصاد مقاومتی است
استاندار خراسان شمالی گفت: تقویت واحدهای تولیدی استان موجب تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رئیس جمهوور برگزار شد، اظهار داشت: رفع موانع و افزایش تسهیلات در حوزه تولید از راهکارهای اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

صالحی افزود: استان خراسان شمالی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی است که تمامی مدیران و مسولان استانی باید در راستای شناساندن و بهره مندی از آن ها به درستی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: افرایش اعتبارات صندوق کارآفرینی امید از سوی دولت و فعال شدن بخش تولید موجب تسریع در روند حرکت اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی گفت: جلسات و اقدامات خوبی در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان از سوی مسولان و مدیران دستگاههای اجرایی صورت گرفته است.

محمد رضا صالحی در ادامه به ثبت نام 390 طرح در سامانه بهین یاب در استان خراسان شمالی اشاره داشت و افزود: از این تعداد 230 طرح در کارگروه تسهیل و موانع تولید استان تصویب و 49 طرح جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

صالحی اشاره داشت: بخش کشاورزی با 37.7 درصد و بخش صنعت با 24.6 درصد بیشترین میزان اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: تقویت تولید گیاهان دارویی از دیگر اهداف ستاد مقاومت اقتصادی استان در راستای افزایش اشتغال و تولیدات داخلی است چرا که با تقویت این بخش برای 1630 نفر اشتغال زایی مستقیم صورت می پذیرد.

صالحی ادامه داد: افزایش برخوداری استان های کم برخوردار و کمتر توسعه یافته از محل یارانه سود تسهیلات از دیگر راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان داشت: طرح ها و راهکارهای ارائه شده در حوزه اقتصاد مقاومتی باید نوین بوده و موجب تسریع در روند اجرا و تحقق آن باشد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز