در جلسه شورای اداری استان ؛

قول مساعد وزیر نیرو برای تأمین آب و برق صنایع و کشاورزی خراسان شمالی

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۱۵:۴۹:۵۲
کد خبر: ۴۶۵۵۶۸
قول مساعد وزیر نیرو برای تأمین آب و برق صنایع و کشاورزی خراسان شمالی
وزیر نیرو در نشست شورای اداری خراسان شمالی که عصر سه شنبه با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، از طرح های این وزارتخانه برای تأمین پایدار منابع آب و برق موردنیاز بخش های کشاورزی و صنعت این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حمید چیت چیان در این جلسه با اشاره به بهره برداری از 3 طرح عمرانی در این سفر شامل سد غلامان و شبکه آبیاری یک و 2 ذیل آن با هزینه 800 میلیارد ریال، پست برق جاجرم با هزینه کرد 370 میلیارد ریال و 2 مجتمع آّرسانی روستایی که 7 روستا را زیرپوشش دارد، گفت: درحال حاضر در این استان 6 سد با مجموع توان ذخیره سازی 165 میلیون مترمکعب به بهره برداری رسیده و 6 سد دیگر هم در دست اجراست.

وی با افزودن اینکه سد چندیر هم تا پایان سال جاری، تکمیل و آماده بهره برداری می شود، تصریح کرد: برای تأمین آب موردنیاز واحد جدید پتروشیمی بجنورد هم هیچ مشکلی وجود ندارد و با استفاده از پساب فاضلاب بجنورد و پمپاژ آب های زیرسطحی این شهر، آب موردنیاز این طرح تأمین خواهد شد.

وی همچنین گفت: تا سال آینده و با بهره برداری از واحدهای جدید نیروگاه شیروان، تولید برق در خراسان شمالی 5 برابر میزان برق مصرفی آن خواهد شد و بنابراین محدودیتی در تأمین انرژی صنایع جدید هم نخواهیم داشت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز