استاندار در دیدار رییس کمیته امداد کشور؛

ایجاد مشاغل کوچک بهترین حمایت از مددجویان خراسان شمالی است

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۶:۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۶۶۵۴۴
ایجاد مشاغل کوچک بهترین حمایت از مددجویان خراسان شمالی است
استاندار خراسان شمالی در دیدار رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بر ایجاد مشاغل کوچک و خرد در این استان برای مددجویان این نهاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)  با استاندار خراسان شمالی دیدار و برای رفع مشکلات مددجویان این نهاد در خراسان شمالی با وی گفتگو کرد.

محمدرضا صالحی در این دیدار استعداد استان برای ایجاد اشتغال را در مشاغل خرد و کوچک عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد مشاغل کوچک مانند کارگاه های کوچک و صنایع تبدیلی در شهرک های صنعتی و شرکت های تعاونی تولیدی می توانند در خودکفایی مددجویان این استان بسیار موثر باشند.

وی برای نیاز مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان شمالی نیز یشنهاد داد که واحدهای مسکن مهر در حال ساخت که متقاضی خرید ندارند با موافقت کمیته امداد و اداره کل راه و شهرسازی استان در اختیار کمیته امداد قرار گیرند و پس از اتمام ساخت در اختیار مددجویان قرار گیرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار بر تلاش این نهاد برای خودکفایی مددجویان با ایجاد اشتغال تاکید کرد و اظهار داشت: اصلی ترین هدف گذاری کمیته امداد ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان است و در تلاش هستیم تا مددجویان را از این طریق از حمایت های کمیته امداد بی نیاز کنیم و تا کنون این اقدام در خراسان شمالی از وضعیت خوبی برخوردار بوده است.

فتاح با اشاره به خودکفایی 5 درصدی مددجویان خراسان شمالی و خروج آنها از پوشش حمایت های کمیته امداد در نیمه اول امسال افزود: با تلاش مستمر برای ایجاد اشتغال در نیمه دوم امسال هم می توانیم به همین میزان کاهش دست پیدا کنیم.

وی درباره تامین مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان شمالی نیز گفت: بسیاری از مددجویان کمیته امداد بیشترین دارایی ها و درآمدشان را برای تامین رهن و اجاره مسکن هزینه می کنند و اگر بتوانیم مسکن آن ها را تامین کنیم اقدام مهمی برای توانمندسازی و خودکفایی آن ها انجام داده ایم.

وی افزود: کمیته امداد آماده است تا در صورت در اختیار گذاشتن زمین و مجوز ساخت از سوی مسئولان استانی، ساخت مسکن را به طور کامل به عهده بگیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز