اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور یک ضرورت است

۱۳۹۵/۰۷/۲۹ - ۱۲:۰۵:۲۰
کد خبر: ۴۷۱۵۶۴
اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور یک ضرورت است
استاندار خراسان شمالی اعزام دانش آموزان استان به اردوی راهیان نور را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: تبلیغات و تلاش ها در این خصوص باید به گونه ای باشد که دانش آموزان مشتاقانه و خودجوش به این اردو اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد رضا صالحی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: اعزام دانش آموزان و جوانان به اردوی راهیان نور باید به گونه ای باشد که همانند شرکت زائران در همایش راهپیمایی اربعین حسینی، دانش آموزان نیز مشتاقانه و خودجوش وبا هزینه خود در اردو شرکت کنند و دستگاه های دولتی هماهنگی ها و حمایت های لازم را انجام دهند.

مقام عالی دولت در استان خراسان شمالی دستور داد تا فرمانداری ها برای تامین وسایل نقلیه سبک مورد نیاز هر شهرستان در اعزام کاروانهای دانش آموزی به اردوی راهیان نور اقدام کنند و همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان و سازمان تبلیغات اسلامی استان را مکلف کرد تا اعزام تیم پزشکی و روحانی به همراه کاروان های دانش آموزی راهیان نور استان را با هزینه های سازمانی خود انجام دهند.

مهندس صالحی درخصوص راه اندازی فروشگاه لوازم فرهنگی وهنری در آموزش و پرورش استان نیز اظهار داشت: معمولاً دستگاههای دولتی در مباحث خصوصی عملکرد موفقی ندارند و بهتر است این اقدامات به بخش های خصوصی واگذار شود و با ارائه مجوز های لازم به آن ها توافقی انجام شود تا درصدی از درآمدشان را برای تامین بسته های فرهنگی اردوهای راهیان نور اختصاص دهند.

در این جلسه برای تعیین مبلغ شهریه داوطلبان آزاد متقاضی ترمیم سوابق تحصیلی در مقطع متوسطه نیز تصمیم گیری شد و شورا به پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان که 150 هزار ریال برای شهریه ثابت و 100 هزار ریال برای هر ماده درسی درخواست شده بود، رای مثبت داد.

بیان طرح سومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای کشور در خراسان شمالی، پیگیری تکمیل اردوگاه دانش آموزی شهید چمران و دو دارالقرآن در شهرستان های رازوجرگلان و شیروان از موضوعات دیگر شورای آموزش و پرورش استان بود که مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان گزارش وضعیت آن ها به استاندار و شورا ارائه داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز