معاون استاندار:

۱۳آبان انقلاب دوم ملت ایران بود

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۰:۲۸:۰۲
کد خبر: ۴۷۲۶۶۲
۱۳آبان انقلاب دوم ملت ایران بود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۳ آبان انقلاب دوم ملت ایران بود که تاثیرگذاری آن در طول تاریخ ادامه خواهد داشت و این روز در حقیقت مایه مباهات و افتخار ملت ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر محمدتقی ایرانی در ستاد برگزاری مراسم 13 آبان اظهار کرد: این روز و چگونگی شکل گیری سه رخداد بزرگ در آن که موجب تشکیل جمهوری اسلامی شد برای سایر ملت ها الگو  شده است.

وی با بیان این که در 13 آبان سه حادثه مهم رخ داده و در تاریخ به عنوان سه رخداد بزرگ سیاسی ثبت شده است عنوان کرد: 13 آبان 1343 تبعید حضرت امام به ترکیه، 13 آبان 1357 قتل عام و کشتار دانش آموزان و دانشجویان توسط مزدوران رژیم شاه در دانشگاه تهران  و 13 آبان 1358 تسخیر لانه جاسوسی امریکا به همت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام سه حادثه سرنوشت ساز برای ملت هستند.

 ایرانی در ادامه تصریح کرد: هر سه اتفاق دارای یک نقطه اشتراک در مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست و اگرچه این حوادث در زمان های مختلف صورت گرفت اما حرکتی ممتد برای مبارزه با استکبار جهانی است .

وی در ادامه گفت: هر سه رخداد اجزاء مشترک یک حرکت بود که منجر به ظهور انقلاب اسلامی و استمرار آن گردید و همچنین نبرد حق و باطل ویژگی هر سه حادثه می باشد که در این حوادث رخ داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: امروز سوریه و یمن مرزهای عقیدتی کشور ما هستند که امنیت در این کشورها با امنیت کشور ما گره خورده است.

وی با بیان اینکه حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه و صحنه های بین المللی پس از برجام محکم تر شده است، افزود: سیاست و استراتژی جمهوری اسلامی ایران کاملاً مشخص است که در مقایل استکبار و رژیم صهیونیستی یک لحظه عقب نمی ایستیم و ثابت کرده ایم فرزندان امام خمینی(ره) از آرمان های انقلاب اسلامی همواره دفاع خواهند کرد.

معاون استاندار افزود: دنیای استکبار با همراهی گروه های تکفیری و حمایت آل سعود در کشور مظلوم یمن و سوریه دست به کشتار می زند بنابراین کمک به کشورهای بی پناه و مظلوم  برگرفته از خط و سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه یادآور شد: در طول تاریخ سابقه نداشته است که یک حکومت شیعی در عراق قدرت را در دست بگیرد و امروزه دشمنان ما نگرانند که اگر موصل آزاد شود پایگاه تروریست ها از بین می رود و سرزمین عراق به دست مردم آن اداره می شود و در دیپلماسی عراق جدید استکبار و رژیم های مرتجعی عرب حامی تروریسم تکفیری جایی نخواهند داشت.

 ایرانی خاطرنشان کرد: ایستادگی مردم در هشت سال دفاع مقدس و هوشیاری رهبر معظم انقلاب و معمار کبیر و همچنین تدبیر دولت دکتر روحانی باعث اقتدار این کشور شده است.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه اقوام و مردم استان دارای بینش بالایی می باشند و همه اقوام در این استان در کمال آرامش و عزت زندگی می کنند و دولت در سال های اخیر خدمات خوبی را به مردم استان ارائه داده و تلاش ما این است که محرومیت از استان بر چیده شود.

وی در پایان از جوانان برومند استان خواست برای دفاع از دستاوردهای نظام و دولت، با حضور خود در برنامه های متنوع 13 آبان با اندیشه دانشجویان پیرو خط امام بیشتر آشنا شوند و انشاالله با تلاش در عرصه های علم و دانش در اینده کشور اثر گذار باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم در ادامه این مراسم دشمن شناسی را یکی از شاخصه های بصیرت بیان کرد وگفت: استکبار ستیزی جزء آموزه های دین است و با بصیرت می توانیم دشمنان را بهتر شناسایی کنیم.

حجت الاسلام سالاری فر اظهار کرد: بصیرت مایه نجات است و اگر باشد حقایق را به درستی می توانیم تشخیص دهیم و ملتی که بصیرت نداشته باشد دچار شرمندگی تاریخی خواهد شد.

وی از احتمال حضور وزیر کشور به عنوان سخنران محوری روز 13 آبان خبر داد و گفت: برای حضور وزیر کشور در این مراسم در حال رایزنی هستیم و امیدواریم بتوانیم شاهد حضور این مسئول کشوری در استان باشیم.

 

نظر شما