با حضور معاون استاندار؛

جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۱۲:۵۴:۴۹
کد خبر: ۴۷۳۹۲۹
جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان برگزار شد
جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی خراسان شمالی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استانداری این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، در این جلسه 4 طرح اقتصادی شامل طرح تولید گیاهان دارویی طرح جامع توسعه و تولید گردو، تامین نقدینگی و ارایه تسهیلات برای توسعه و نوسازی صنایع استان و طرح احداث معدن و توسعه صنایع معدنی در راستای برنامه های عملیاتی طرح های اقتصاد مقاومتی بررسی و برای اجرای آن ها تصمیم گیری شد.

کارگروه برای دو طرح تولید گیاهان دارویی و توسعه و تولید گردو در استان که به پیشنهاد جهاد دانشگاهی استان در کارگروه مطرح شد، تصمیم گرفت که  این طرح ها با دانش و فن آوری های جهاد دانشگاهی و حمایت های جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان به اجرا برسد و جهاد دانشگاهی تولید نهال های اصلاح شده و پیوندی گردو در قالب این طرح را در خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت آغاز کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استانداری خراسان شمالی درباره اجرای این طرح اظهار داشت: گردو یکی از اصلی ترین منابع درآمدی باغداران این استان است و باید در میان محصولات باغی مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد چرا که حساسیت های بالای این محصول در برابر سرما و آسیب پذیری آن هر ساله خسارات زیادی را با باغداران وارد می کند.

محمود دلپسند افزود: اجرای طرح تولین نهال های پیوندی و اصلاح شده در خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت، باید بعد از شناسایی و انتخاب مناسب ترین نژاد برای اقلیم آب و هوایی و سرزمینی این استان انجام شود و علاوه بر آن، این طرح نیازمند تایید مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی بر این طرح نیز است تا برای توسعه و ترویج نیز مورد حمایت های این سازمان قرار گیرد.

وی در بررسی طرح تامین نقدینگی و ارایه تسهیلات برای توسعه و نوسازی صنایع استان نیز که به پیشنهاد اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در کارگروه مطرح شد، پیشنهاد داد 50 درصد یارانه این بخش از اعتبارات ملی صنعت و معدن و 50 درصد دیگر از اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین و برای تسهیلات توسعه و نوسازی صنایع نیز از صندوق توسعه ملی استفاده شود که تسهیلات آن کمترین کارمزد بانکی را دارد.

شناسایی و پایش مشکلات موجود در معادن، تامین اعتبار برای توسعه زیرساخت های معادن و پرداخت تسهیلات برای تامین ماشین آلات مواردی بود که در طرح احداث معدن و توسعه صنایع معدنی استان مورد بحث و بررسی کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استانداری خراسان شمالی در خصوص این پیشنهاد اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: بخشی از اقداماتی که باید توسط دولت در این طرح انجام شود جزو وظایف ذاتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان است و بخش دیگر حمایت ها نیز که دولت می تواند در این طرح انجام شود، از طریق منابع اعتباری نوسازی صنایع استان انجام خواهد شد.

دلپسند در این باره افزود: در سفر مهرماه امسال معاون اول رییس جمهور به این استان نیز نامه ای برای فعال سازی معاد و توسعه تولیدات معدنی استان به هیئت دولت ارائه دادیم تا ساز و کاری برای آن اندیشیده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز