فرماندار:

افزایش دو برابری اعتبارات استانی جاجرم در دولت یازدهم

۱۳۹۵/۰۸/۰۶ - ۱۱:۰۱:۱۳
کد خبر: ۴۷۴۸۱۱
افزایش دو برابری اعتبارات استانی جاجرم در دولت یازدهم
فرماندار جاجرم اعتبارات هزینه شده در سه سال گذشته دولت تدبیر و امید به غیر از پروژه های ملی این شهرستان را یک هزار و ۱۵۰میلیارد ریال عنوان کرد که با وجود مشکلات دولت نسبت به چهار سال گذشته ۲برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، علی اکبر محبی در نشست استاندار خراسان شمالی با مدیران شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرستان جاجرم با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در سه ساله دولت تدبیر و امید اظهارکرد: مردم این شهرستان همیشه همراه سیاست های دولت بوده و حضور خود را در بزنگاه های مختلف از جمله استقبال خوب از سفر ریاست جمهوری، مشارکت بالا درانتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و کسب مشارکت بیش از 53 درصدی در سرشماری عمومی نفوس ومسکن95 نشان داده اند.

وی در این جلسه از بهره برداری فاز نخست طرح توسعه شمش آلومینای جاجرم در خرداد ماه سال 96 خبرداد و افزود: با بهره برداری از این طرح 300 فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی با قدردانی ازهماهنگی خوب دستگاه های اجرایی این شهرستان برای خدمت رسانی به مردم گفت: این تعامل سازنده در خدمت رسانی به مردم باعث دمیده شدن روح امید در شهرستان جاجرم شده است.

محبی با بیان اینکه در سه ساله دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی برای شهرستان جاجرم افتاده است افزود: در بخش مخابرات هزار و 112میلیارد ریال برای توسعه و نصب و راه اندازی کابل نوری، اینترنت پرسرعت و سایر بخش های مخابراتی شهرستان هزینه شده است.

وی گفت: در حوزه کشاورزی استفاده ازآبیاری تحت فشار بیش از 100درصد افزایش یافته و از 650هکتار درسال 92 به 1600هکتار در سال 95 رسیده و در بخش لوله گذاری آب مزارع از 12کیلومتر به 28 کیلومتر افزایش یافته است.

محبی از افرایش 200درصدی سطح زیرکشت پسته در این شهرستان نیز خبرداد و افزود: سطح زیر کشت پسته در جاجرم از 500هکتار به 1500هکتار در دولت یازدهم رسیده است و سطح زیرکشت زعفران نیز در این شهرستان با افزایش 100درصدی از 22 هکتار به 50هکتار افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان جاجرم بیان کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در شهرستان جاجرم از میزان 20 میلیاد ریال به 60میلیار ریال در دولت یازدهم افزایش یافته است.

محبی با بیان اینکه شهرستان جاجرم بیشترین سرانه میزان قیر دریافتی در کشور را با چهار هزار و 500 تن داشته است، افزود: 330هزار تن قیر تاکنون برای آسفالت معابر شهرستان در این سه سال استفاده شده است.

وی گفت: در بخش گازرسانی به روستاها 121میلیارد و 330 میلیون ریال در 31روستای بخش شوقان و سنخواست هزینه شده و 50میلیارد ریال هم برای گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی این شهرستان بتازگی اختصاص یافته است که بزودی عملیات آن شروع می شود .

وی با اشاره به صرف اعتبار 450میلیارد ریالی در زمینه تکمیل و بهره برداری توسعه برق و هزینه کرد 60میلیارد ریالی اعتبار آب و فاضلاب در دولت تدبیر و امید گفت: اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری های این شهرستان که در سال های84 تا 92 میزان 23میلیارد ریال بود در دولت تدبیر و امید 90میلیارد رسیده که نشان از توجه خوب دولت به این بخش است.

محبی تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی جاجرم و تکمیل راه میامی- جاجرم –سخواست- شوقان -بجنورد به مرکز استان و راه اندازی قطار محلی درایستگاه قطار جاجرم را از جمله خواسته های مردم این شهرستان ذکر کرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز