معاون استاندار:

بازخورد برنامه های اجتماعی و فرهنگی باید در جامعه دیده شود/ کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۸:۵۴:۴۸
کد خبر: ۴۷۷۴۶۵
بازخورد برنامه های اجتماعی و فرهنگی باید در جامعه دیده شود/ کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار دولت تدبیر و امید است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی بر شناسایی و ارزیابی بازخوردها و تاثیر برنامه های اجتماعی و فرهنگی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان اظهار داشت: مصوبات و برنامه ریزی هایی که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در جلسات کارگروه های استان تدوین و تصویب می شود، برنامه های اجرایی این حوزه و همایش ها و سمینارها یی که با این موضوعات برگزار می شود باید بازخورد و نتیجه قابل مشاهده ای داشته باشند و مردم هم از آن ها بهره ببرند.

وی با تاکید بر آسیب های اجتماعی اولویت دار جامعه که از سوی مقام معظم رهبری نیز به عنوان جدی ترین آسیب های اجتماعی کشور شناسایی و مورد تاکید قرار گرفته اند، تصریح کرد: تلاش های دولت تدبیر و امید در سه سال و نیم گذشته برای رفع این آسیب ها شایسته تقدیر است چرا که در این مدت اندک توانسته است رشد آمارهای طلاق، سرقت و اعتیاد را به نسبت سال های قبل از دولت یازدهم کاهش دهد و کماکان با حضور اندیشمندان و دستگاه های متولی شاهد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در طی 6 ماهه گذشته در استان هستیم.

ایرانی بسیاری از آمارها در ارتباط با مسایل اجتماعی مانند طلاق در کشور ما در مقایسه با کشورهای غربی و فاجعه نشان دادن وضعیت ایران در مقابل غرب را غیر واقعی و نادرست عنوان کرد و در این خصوص گفت: مفهوم خانواده، ازدواج و طلاق در کشورهای غربی با کشور ما بسیار متفاوت است و می توان گفت در بسیاری از این کشور ها ازدواج به گونه ای که در کشور ما وجود دارد نیست که بخواهد طلاقی انجام پذیرد.

وی در این باره افزود: ما نباید از این موضوع غافل شویم که تاثیر سبک زندگی غربی و بی توجهی به آموزش های قبل از ازدواج وحتی هنگام زناشویی سبب جدایی در خانواده ها شده است.

وی در ادامه سخنانش بر تحکیم هر بیشتر نهاد خانواده در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: باید جایگاه و شان خانواده و ازدواج در فرهنگ ایرانی و اسلامی را برای جامعه بیشتر و دقیق تر تبیین کنیم و برای رفع تهدیدات این نهاد، به پژوهش ها و بررسی های بیشتری نیازمند هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی به توجه به برنامه ریزی برای تمام اقشار و گروه های جامعه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: همانطور که دین اسلام از پیش از تولد تا پس از مرگ برای انسان برنامه ریزی کرده است، برنامه های اجرایی ما نیز باید کودکان، جوانان، میانسالان، بازنشستگان و همه گروه های سنی و اجتماعی جامعه را در بر گیرد.

به گفته ایرانی؛ طبق گزارش هایی که از کلاس های مشاوره امید در سطح خراسان شمالی به کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان می رسد، این کلاس ها اثرات مثبتی بر تداوم زندگی در بین جوانان داشته و باید برای استمرار و توسعه برگزاری آن ها تلاش شود چرا که در هر جا این برنامه اجرا شده، آمار طلاق کاهش چشمگیری داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز