یک هزار و ١١٤ فعال قرآنی خراسان شمالی در پانزدهمین آزمون قرآن و عترت شرکت می‌کنند

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۹:۴۱:۵۱
کد خبر: ۴۷۷۵۱۴
یک هزار و ١١٤ فعال قرآنی خراسان شمالی در پانزدهمین آزمون قرآن و عترت شرکت می‌کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با حضور یک هزار و ١١٤ شرکت‌کننده در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حسین فرخنده  با اعلام این خبر گفت: پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت روز پنج شنبه بیستم آبان ماه سال جاری در دو مرحله صبح و عصر همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ١١١٤ نفر برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده اند، افزود: در بجنورد ٤٥٤ نفر، فاروج ١٢٣ نفر،شیروان ٢٥٨ نفر، گرمه ٩٩ نفر، اسفراین ٧٦ نفر، مانه و سملقان ٦٩ نفر و از شهرستان جاجرم ٣٥ نفردر این آزمون ثبت نام کرده اند.

فرخنده به مشارکت بیش از ٢٠ موسسه قرآنی برای شرکت در آزمون قرآن وعترت اشاره و تصریح کرد: موسسه بقیه الله بجنورد با ٢٠٤ شرکت کننده بیشترین ثبت نام را در بین موسسات قرآنی دارد.

وی با اشاره به اینکه این  آزمون در دو رده سنی برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در دو بخش بالای ۱۲ سال و زیر ١٢سال برگزار می‌شود که مفاد برگزاری این آزمون شامل رشته‌های ترجمه و مفاهیم مقدماتی، تکمیلی، حفظ جزء ۳۰، ۳جزء، ۵جزء، ۱۵جزء، ۲۰جزء، ۲۵جزء و حفظ کل قرآن کریم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آزمون مذکور در بخش  قرآن در رشته‌های حفظ اجزاء یک تا کل قرآن، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی برگزار خواهد شد، اذعان داشت: در بخش آزمون عترت در رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و اصول عقاید آزمون برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت بیستم آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی برگزار می شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز