ایرانی در نشست ستاد مردمی توسعه استان:

توسعه استان نیازمند حضور پررنگ تر مردم و سمن هاست

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۱:۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۸۱۴۱۶
توسعه استان نیازمند حضور پررنگ تر مردم و سمن هاست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی در نشست ستاد مردمی توسعه استان، توسعه عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان را نیازمند حضور بیشتر و پررنگتر مردم و سازمان های مردم نهاد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، اعضای ستاد مردمی توسعه استان در نشستی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مسایل و مشکلات این استان در مسیر توسعه را مطرح و بررسی کردند.

دکتر محمد تقی ایرانی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش های اعضای ستاد مردمی توسعه استان برای تشکیل و توسعه این استان، از آن ها خواست تا با دعوت از معتمدین، فرهیختگان و علاقه مندان استان برای حضور در این ستاد، زمینه استفاده از تجربه، دانش و توانمندی های آن ها برای توسعه بیشتر استان را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 120 سمن فعال در این استان در حوزه های مختلف فعالیت می کنند، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد در جامعه فرصتی به شمار می آیند که اگر مورد حمایت قرار گیرند می توانند بار سنگینی را از دوش جامعه و دولت بردارند.

ایرانی بر تغییر نگاه ها از اداره کشور توسط دولت به سمت اداره امور به دست مردم تاکید کرد و افزود: همه مشکلات و مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امروز کشور به دست مردم و با نگاه اداره امور از پایین به بالا رفع خواهد شد.

دکتر ایرانی وضعیت استان برای حضور بخش های خصوصی و سرمایه گذاران در توسعه استان را نیز نیازمند تغییرات دانست و گفت: بروکراسی های اداری و موانعی که بر سر راه سرمایه گذاران در این استان وجود دارد را رفع خواهیم کرد که البته بخش مهمی از مسایل این حوزه هم نیازمند تغییر فرهنگ و تفکر مردم استان در جذب سرمایه گذار است.

وی در این خصوص اذعان داشت: علاوه بر تسهیلات و مشوق های ویژه دولت برای سرمایه گذاران، فرهنگ پذیرش سرمایه گذار باید در میان مردم استان نیز رشد و توسعه یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی کاهش و رفع آسیب های اجتماعی استان را نیز به دست مردم و نهادهای مردمی قابل اجرا دانست و از اعضای ستاد مردمی توسعه استان خواست برای این منظور جلسات منظم و مستمری با حضور معتمدین و صاحبنظران مردمی استان برگزار کنند و با ارائه مشورت های مردمی در این مسیر دولت را یاری دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز