معاون استاندار:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفتمان مداوم ماست

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۱:۴۳:۱۸
کد خبر: ۴۸۱۴۴۹
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفتمان مداوم ماست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: باید گفتمان مان برای فرهنگسازی ایثار و شهادت، در همه مجامع از خانواده تا اداره و محل کار یکسان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی در مراسم تقدیر از دستگاه های فعال در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید یاد بگیریم رفتارهای دوگانه خود را به ویژه در فرهنگسازی ها و اقدامات ترویجی کنار بگذاریم و مانع ترویج این فرهنگ اشتباه در جامعه شویم.

وی نبود گفتمان فرهنگ سازی شهدا را یکی از مشکلات فرهنگ کنونی بیان کرد و افزود: همه پذیرفته ایم تا در این نظام کار کنیم و باید زیر چتر ولایت فقیه به وظایف قانونی خود عمل کنیم و به عنوان یک شهروند هم وظیفه داریم از یک سری از رفتارها حمایت کنیم.

وی با تاکید بر حفظ گفتمان و رفتار یکسان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: گاهی افرادی را در جامعه می بینیم که در محل کار و اداره یک گونه رفتار را از خود بروز می دهند و در خانواده شان به گونه ای دیگر رفتار می کنند.

ایرانی افزود: نباید تنها به شکل و ظاهر کارها توجه کرد بلکه باید خروجی کار هم برای ما اهمیت داشته باشد تا بتوانیم فرهنگ درستی را به تمامی جهان نشان دهیم.

وی همچنین تاکید کرد: دستگاه ها برای تثبیت گفتمان فرهنگ سازی ایثار و شهادت سعی کنند در برنامه ریزی ها و مناسبت های خود ارج نهادن و دیدار مستمر با خانواده شهدا را در برنامه کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه باید مراسم ها آسیب شناسی شوند تا در آینده بتوانیم عملکرد بهتری را داشته باشیم، اظهار داشت: اینکه کمیته بازرسی و نظارت ستاد هفته دفاع مقدس توانسته است معایب و کمبودهای مراسمات هفته دفاع مقدس را بررسی کند کاری شایسته است و باید آسیب شناسی شود که چرا برخی از دستگاها نتوانسته اند عملکرد قابل قبولی را داشته باشند.

ایرانی اضافه کرد: وجه فرهنگی مراسم های مذهبی برای ما دارای اهمیت بیشتری است و اگر می خواهیم در این زمینه فرهنگ سازی کنیم تنها به بر پا کردن پرچم ها و رژه و برگزاری سخنرانی ها اکتفا نکنیم.

در این جلسه از پنج دستگاه برتر و 11 دستگاه شایسته فعال در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس تقدیر شد. اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل آموزش و پرورش، شرکت پخش فرآورده های نفتی و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان پنج دستگاه برتر وسپاه جوادالائمه، نیروی انتظامی، ثبت اسناد و املاک، حمل و نقل جاده ای، شرکت گاز، شرکت برق، سازمان آموزش فنی حرفه ای، اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی، جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان 11 دستگاه شایسته تقدیر، معرفی و قدردانی شدند.

 

نظر شما