امام جمعه شیروان:

کتابخانه ها بستری مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۴:۰۰:۰۹
کد خبر: ۴۸۵۹۰۰
کتابخانه ها بستری مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه
امام جمعه شیروان در دیدار با رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شیروان گفت: کتابخانه ها بستری مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت الا اسلام حسین کوثری با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: مطالعه کتاب هم در جسم و هم در روح انسان تاثیر به‌سزایی دارد و اهمیت کتاب و کتابخوانی در آموزه‌های دینی هم تا بدان‌جا بوده که همواره به مطالعه کتاب سفارش شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان ایجاد احساس نیاز در جامعه و محدود نکردن مطالعه کتاب و کتابخوانی صرفا در فضاهای کتابخانه‌ها را بهترین روش برای مطالعه کتاب دانست و بر غنی‌ بودن کتاب‌های منتشرشده تاکید کرد.

کوثری افزود: علاوه بر اینکه مردم به فضای مجازی و رسانه‌ها توجه دارند می‌بایست در جامعه هم،کتاب و کتابخوانی نهادینه شود و در سبد خانواده‌ها قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: با مطالعه کتاب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمتر و افراد در جامعه با حقوق شهروندی و اجتماعی خود بیشتر آشنا خواهند شد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان تاکید کرد: لازم است تا به مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ و مطالعه کتاب بیش‌ازپیش توجه شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و  برنامه های اجرا شده در جهت افزایش سرانه مطالعه و تسهیل کتابخوانی و تشویق اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان و نوجوانان به امر مطالعه گفت: در سال جاری ٢باب کتابخانه روستایی تکمیل و تجهیز شده و جهت بهره برداری تحویل نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان شده است.

احمد زیبایی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری همچنین مبلغ دو میلیارد و یکصد میلیون ریال از محل اعتبارات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری جهت  تکمیل کتابخانه مرکزی شهرستان مصوب شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شیروان تجهیز کتابخانه های کانون مساجد شهرستان، تجهیز کتابخانه برخی از ادارات و اهدای کتاب رایگان در مناسبت های مختلف به مدارس مساجد، هیات مذهبی و ... را از دیگر اقدامات این اداره در جهت ترویج فرهنگ مطالعه بر شمرد.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار، زیبایی  رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتفاق هیات همراه با حضور در برخی از کتاب‌‌فروشی‌ها و انتشاراتی‌های شهرستان  با اهدا لوح سپاس از  فعالان عرصه کتاب تقدیر کردند.

 

نظر شما