کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خراسان شمالی

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۲:۰۹:۱۱
کد خبر: ۴۸۶۷۹۳
کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خراسان شمالی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی ارزش کالاهای صادراتی این استان در سال گذشته را 175 میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دو هفته مهلت دارد تا در جلسه ای با مسئولان اداره کل امور مالیاتی استان، به اتفاق صادرکنندگان استان، مسایل امور مالیاتی آنان را بررسی و مشکلاتشان را رفع کنند.

محمود دلپسند افزود: بخشی از مسایل مهم صادرکنندگان استان و موانع توسعه صادرات، نیازمند پیگیری ملی است و تنها به این استان اختصاص ندارد که البته آنها را هم از طریق مکاتبه با وزارتخانه های مربوط پیگیری می کنیم اما موانع دیگری در مسیر توسعه صادرات استان هست که به مسایل داخل استان مربوط است و باید در رفع آنها سریع اقدام شود.

وی مشکلات امور مالیاتی و تسهیلات بانکی برای تامین سرمایه در گردش را از جمله مهم ترین مسایل صادرکنندگان استان برشمرد.

معاون استاندار، ارزش کالاهای صادراتی این استان در سال گذشته را 175میلیون دلار و هدفگذاری صادرات امسال استان را 190میلیون دلار اعلام کرد و گفت: نه تنها صادرات استان به این میزان نرسید بلکه در مقایسه با پارسال کاهش هم داشت که بخشی از این کاهش به علت تعطیلی خط  تولید پتروشیمی بجنورد  برای به روز رسانی کارخانه و ماشین آلات در اوایل سال بود.

دلپسند تغییر در وضعیت بازار محصولات استان در کشورهای هدف صادرات را نیز در کاهش صادرات استان موثر دانست و گفت: این مسایل نباید تاثیر چندانی بر تولید و صادرات محصولات استان بگذارد و باید مسایل داخلی تولید و امور صادرات از جمله مالیات و سرمایه در گردش صادرکنندگان رفع شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز